• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Efter saneringen är tveksamt, dom kan ju välja att inte skriva av fordran men det är ganska meningslöst då man inte har rätt att kräva betalning..inget fordringsförhållande, ingen upplysning..
Har dom ens laglig rätt att ta upplysning efter saneringen är avslutad?!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Någon skrev tidigare i tråden om företag som ingått i saneringen kan ta kreditupplysningar efter att saneringen är slut. Ja nu har jag just fått en sån från Intrum...nästan 2 månader efter att saneringen är slut. Vet att de hade 4 ärenden som ingick saneringen o jag fick ett meddelande tidigare i veckan om att dessa ärenden strax skulle avslutas.. Nu kom en kreditupplysning från Credisafe. Har inte handlat nått på faktura el avbetalning som det skulle kunna vara så det enda jag kan se är att det har med saneringen att göra.
Vad dom ska med den till nu vet jag inte... Vill dom kolla att saneringen verkligen är slut?? Nä jag vet inte...men känns ju inte bra kan jag säga.

skönt dem tog creditsafe iaf, mardröm om olika bolag torpederar en med uc-förfrågningar…
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
skönt dem tog creditsafe iaf, mardröm om olika bolag torpederar en med uc-förfrågningar…
Dom förfrågningar jag fått (har bara fått ett par st) under min sanering var bara fr Creditsafe. Ingen tog UC. Får hoppas dom inte börjar nu..
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Har en lite komplicerad fråga iallafall enligt mig , på onsdag ska jag till tandläkaren och där jag går så är det bara faktura som skickas hem , alltså inte betala med kort eller kontant ! Hur ska man göra i ett sånt läge när man har inledande ? Ska jag gå och sen betala när den kommer ? För måste ju kunna fixa lagningen ? För tänkte den kommer ju inte till inkasso eller så ! Eller landstinget anmäler den skulden också ?
 
Senast ändrad:

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Har en lite komplicerad fråga iallafall enligt mig , på onsdag ska jag till tandläkaren och där jag går så är det bara faktura som skickas hem , alltså inte betala med kort eller kontant ! Hur ska man göra i ett sånt läge när man har inledande ? Ska jag gå och sen betala när den kommer ? För måste ju kunna fixa lagningen ? För tänkte den kommer ju inte till inkasso eller så ! Eller landstinget anmäler den skulden också ?
Du betalar som vanligt. Hyra, mobil, el, abonnemang etc betalar du ju också som vanligt efter inledande
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Du betalar som vanligt. Hyra, mobil, el, abonnemang etc betalar du ju också som vanligt efter inledande
Tänkte mer på om dom tycker det ser konstigt ut att en faktura kommer upp efter inledande ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Brukar landstingen kolla poit ? Nån som fått med en skuld från dom som inte anmält den själv ?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Har en lite komplicerad fråga iallafall enligt mig , på onsdag ska jag till tandläkaren och där jag går så är det bara faktura som skickas hem , alltså inte betala med kort eller kontant ! Hur ska man göra i ett sånt läge när man har inledande ? Ska jag gå och sen betala när den kommer ? För måste ju kunna fixa lagningen ? För tänkte den kommer ju inte till inkasso eller så ! Eller landstinget anmäler den skulden också ?
Du ska absolut betala den. Tandvård måste du ju även sköta under skuldsaneringen, så sköt den biten.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp