• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lifeisbeutiful72

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Ne menar Varför inte bara släppa allt dit? Borde vara bästa. När jag hade för längesen så sa jag till alla inkasso att bara skicka allt. Sen utgick ja därifrån när det kommit in samlat.
Jag har släppt allt för snart 1 år sedan.men allt har inte kommit till kronofogden ännu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
Jag har släppt allt för snart 1 år sedan.men allt har inte kommit till kronofogden ännu.
Hmm märkligt . Borde det inte typ ta 1-2 v
Man hör historier som snabbt släppts och kommit in på under veckan. Fan vad jobbigt väntan då.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Nu hänger ja inte med? När man hamlar där så åker man på utmätning direkta och hur ska man kunna kombinera skulder på minimum? Känns som det vore galet att inte låta allt falla när man ändå kommit ändhållplats typ.

En del jobbar extra för att undvika att fler ärenden kommer in till kronofogden. Och en del borgenärer kan låta bli länge att skicka in
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
En del jobbar extra för att undvika att fler ärenden kommer in till kronofogden. Och en del borgenärer kan låta bli länge att skicka in
Ja det sistnämnda Du skriver är jag själv oerhört frustrerad över. I mitt yrke har det blivit allt vanligare att folk ”bara drar” från sina bostäder och struntar i hyran.
Ofta är jag på vårt inkassobolag då skulderna ligger på sk. efterbevakning”. Får då till svar att inkassobolaget har noterat att gäldenären har många eller stora skulder hos KF redan och det är tydligen då meningslöst att vi inkommer med våra… :(
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 081
Mottagna reaktioner
1 975
Poäng
1 307
Ja det sistnämnda Du skriver är jag själv oerhört frustrerad över. I mitt yrke har det blivit allt vanligare att folk ”bara drar” från sina bostäder och struntar i hyran.
Ofta är jag på vårt inkassobolag då skulderna ligger på sk. efterbevakning”. Får då till svar att inkassobolaget har noterat att gäldenären har många eller stora skulder hos KF redan och det är tydligen då meningslöst att vi inkommer med våra… :(
Saknas inkomst och egendom är det onödigt att betala grundavgifter.
 

Zaz

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Tack, uppskattar din tid och ditt svar riktigt mycket. Är din skuldsaneringen fortfarande under handläggning eller fick du slutgiltigt besked att den är beviljad?

Så det bästa kanske bara är att släppa allt och sen prova att ansöka om en skuldsanering samtidigt? Men när man anger alla sina lån så kommer ju dem ha tickat på ordentligt med tanke på dem sjuka räntorna som tillkommer vid utebliven betalning. Hur fungerar det? Ska jag bara ange den totala skulden jag har vid ansökningen eller måste jag ändra något när räntan tikar på? Samt tog du hjälp av någon vid ansökan eller gjorde du det helt på egen hand?
Jag har haft skuldsanering i 1,5 år. Beslut kom Dec 2020, och inledande några månader innan det
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tack, hur vanligt är det att skicka in ett personligt brev, nån skrev att de ringer? Ibland kan det ju vara enklare att få fram hur och varför det blev som det blev i ett samtal.
Jag skrev ett personligt brev och tidigare fanns det en ruta för det. Håller med om att det är lättare att få ner det i skrift.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag undrar hur man hittar alla sina skulder. Har en del hos kronofogden, en del hos olika inkassobolag. Vill söka skuldsanering och är orolig för att jag inte får med alla skulder.
Du får försöka få med så mycket som möjligt.
Logga in hos inkassobolagen, kolla i din mejl om du har något sparat där, titta på din deklaration och på UC om du kan se vilka bolag du har, ta fram låneavier osv. Ett alternativ är att ta hjälp av en budgetskuldrådgivare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp