• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 944
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Okej hur gamla bör transaktionerna vara innan man söker
Skuldsaneringen ser inte dina transaktioner över huvud taget, det är endast om du skickar in det själv som dom ser sånt.. du kan förvisso behöva skicka in men det är sällan
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Okej hur gamla bör transaktionerna vara innan man söker
Dina transaktioner synas inte om de inte begär in det.
Dock så ska du uppge varför du hamnade i ekonomiskt trångmål och är det pga spel så vill de se att du tagits tag i problemet med behandling osv och inte omöjligt att de vill se dina transaktioner.
Jag fick visa kontoutdrag för att visa att lån blivit betalt med lån tex.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Nu var det längesen jag skrev här, grattis till er som är klara och till er som klivit in i nytt år av skusan! Tycker själv att det går över förväntan, förutom slanten jag betalar in varje månad har skuldsaneringen inte begränsat mig hittills på något sätt.

Själv är jag klar med första året och inne på år 2 av 4 och har lite funderingar - jag jobbar halvtid och har a-kassa, dock börjar mina a-kassa-dagar ta slut. Jag har för avsikt att ompröva min betalplan till 0:- nu inför hösten för att börja plugga med CSN och ha kvar jobbet.

Så långt allt gott.
Det jag nu funderar över är hur jag kan tänka med min intjänade semester, min arbetsgivare har frågat om jag kan tänka mig att jobba i sommar (ca 75%), ha lediga dagar istället för semesterledigt och få semesterersättningen som en klumpsumma i juni. Något jag gärna gör.

Det är inga svindlande belopp, kanske 12tkr extra efter skatt, men kan det ställa till det? Det blir ju ca 16tkr mer plus extratiden under sommaren som kanske motsvarar detsamma, dvs ca 30tkr mer brutto under jun-aug. From aug kommer dock min inkomst sjunka till 15tkr/mån eftersom CSN inte tas med.

Hur hade ni resonerat?
 
Senast ändrad:

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nu var det längesen jag skrev här, grattis till er som är klara och till er som klivit in i nytt år av skusan! Tycker själv att det går över förväntan, förutom slanten jag betalar in varje månad har skuldsaneringen inte begränsat mig hittills på något sätt.

Själv är jag klar med första året och inne på år 2 av 4 och har lite funderingar - jag jobbar halvtid och har a-kassa, dock börjar mina a-kassa-dagar ta slut. Jag har för avsikt att ompröva min betalplan till 0:- nu inför hösten för att börja plugga med CSN och ha kvar jobbet.

Så långt allt gott.
Det jag nu funderar över är hur jag kan tänka med min intjänade semester, min arbetsgivare har frågat om jag kan tänka mig att jobba i sommar (ca 75%), ha lediga dagar istället för semesterledigt och få semesterersättningen som en klumpsumma i juni. Något jag gärna gör.

Det är inga svindlande belopp, kanske 12tkr extra efter skatt, men kan det ställa till det? Det blir ju ca 16tkr mer plus extratiden under sommaren som kanske motsvarar detsamma, dvs ca 30tkr mer brutto under jun-aug. From aug kommer dock min inkomst sjunka till 15tkr/mån eftersom CSN inte tas med.

Hur hade ni resonerat?
Om du slår ut det på ett år så blir det inte någon stor inkomstökning och den är inte bestående på de 4000 + som sägs vara det som bör omprövas.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Precis. Jag fick ju 5 år men dock 1500 i bufferten vi får väl se om det gnälls. Jag har redan godkänt min.
Ja! Jag hoppas verkligen inte de gnälls, hopps på att de går smidigt! Känns som det är nu de jobbiga börjar :(
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Ja! Jag hoppas verkligen inte de gnälls, hopps på att de går smidigt! Känns som det är nu de jobbiga börjar :(
De har ju direkt tillgång till skatteverkets uppgifter. När jag ansökte om omprövning tittade de på mina ( och makens) tre senaste löner när de räknade fram vad jag skulle betala.
 

missgolightly

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Maj 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
Så kom den...dagen som funnits i mitt medvetande i drygt fem år...27/4 2022.
Dagen då sista inbetalningen på min skuldsanering görs.
När jag vaknade imorse kollade jag kontot och såg att det var draget i natt tillsammans med övriga räkningar.
Jag är klar!
Jag hade ett liknande alias tidigare men haft strul med inloggning och inte kommenterat på länge. Har följt dig här i forumet och vill gratulera! Så bra jobbat!
Jag har två betalningar kvar, sedan ett år kvar med skuldsanering/betalanmärkning, men är så nära ett stort delmål! Livet kommer mycket snart kännas lättare.
Kämpa på alla andra!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp