• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Vad brukar de vanligaste borgenärerna sätta sig emot betplanen?
 

Even

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 Mars 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
12
Poäng
41
Vad brukar de vanligaste borgenärerna sätta sig emot betplanen?
Min handläggare sa att det oftast var tex antal år för betalplanen, summa på buffert tex. Eller om man är skyldig en privatperson pengar så kan det komma in synpunkter. Han sa att de stora etablerade företagen har synpunkter väldigt sällan och om KFM avslår deras opponering så är det tydligen ännu mindre vanligt att de överklagar det vidare så det låter ju lovande.
 

Even

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 Mars 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
12
Poäng
41
Min handläggare sa att det oftast var tex antal år för betalplanen, summa på buffert tex. Eller om man är skyldig en privatperson pengar så kan det komma in synpunkter. Han sa att de stora etablerade företagen har synpunkter väldigt sällan och om KFM avslår deras opponering så är det tydligen ännu mindre vanligt att de överklagar det vidare så det låter ju lovande.
Men han svarade ju dock lite generellt så kanske svårt att veta säkert.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Men han svarade ju dock lite generellt så kanske svårt att veta säkert.
Ok! Nä, man vet ju aldrig förens det är helt klart! Min har skrivit väldigt bra varför jag får en lägre betalplan och varför jag får 1200 i buffert varje månad osv! Ska ringa henne på måndag och godkänna och hoppas de går fort att få det fastställt! Kommer va kämpigt men samtidigt att få slippa all stress och kunna se en framtid och börja om vid 38 känns väldigt skönt!
 

Even

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 Mars 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
12
Poäng
41
Ok! Nä, man vet ju aldrig förens det är helt klart! Min har skrivit väldigt bra varför jag får en lägre betalplan och varför jag får 1200 i buffert varje månad osv! Ska ringa henne på måndag och godkänna och hoppas de går fort att få det fastställt! Kommer va kämpigt men samtidigt att få slippa all stress och kunna se en framtid och börja om vid 38 känns väldigt skönt!
Precis. Jag fick ju 5 år men dock 1500 i bufferten vi får väl se om det gnälls. Jag har redan godkänt min.
 

Even

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 Mars 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
12
Poäng
41
Är så sjukt tacksam o glad över chans att börja om så 5 år är helt rimligt tycker jag i mitt fall. Kommer aldrig låna igen.
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Är det möjligt att bli beviljad skuldsanering med speltransaktioner?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp