• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Inte jag heller. Väntar med spänning…
Deklarationerna har börjat skickas ut och alla ska ha fått den på måndag (dom som får den digitalt dvs)
Det är dock fel på en del deklarationer så man kan inte lita på att siffrorna stämmer förrän deklarationen öppnar den 15:e mars, så planera inget innan dess..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det är min första skatteåterbäring med skuldsanering och förra året hade jag bara a-kassa och en halvtidslön så är lite nervös över att få restskatt. Någon som vet hur första året brukar vara?
Generellt så får man tillbaka mest första året för att man betalat på räntorna året innan.
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Fick mitt igår kväll. :tummen:
En lite skvätt tillbaka! ^^
Alltid välkommet, framförallt nu när nästan alla i familjen fyller år inom relativt kort tidsperiod.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Fick deklarationen nyss, åkte på restskatt 1000:-. Betalade ingen ränta efter att jag släppte allt i december -20 så jag hade det lite på känn.
 

losern

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
3 April 2012
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Tänkte på en sak så här på nattkvisten. I min skuldsanering har jag två rätt så stora privata lån som ingår. Av naturliga skäl
syns ej betald ränta på dessa som kontrolluppgifter i deklarationen som jag fick igår. Kan man ta upp detta själv?
Grejen är den att jag är inte riktigt säker hur dessa två personer kommer redovisa detta i sina deklarationer. Förmodligen
har de inte tagit upp någon ränteintäkt alls även om det är det korrekta att göra. Riskerar jag att "förstöra" för dem om jag
tar upp dessa räntor i min deklaration? Total betalning är ca 45 t sek på året och av det är egentligen ca 12 t sek ränta.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tänkte på en sak så här på nattkvisten. I min skuldsanering har jag två rätt så stora privata lån som ingår. Av naturliga skäl
syns ej betald ränta på dessa som kontrolluppgifter i deklarationen som jag fick igår. Kan man ta upp detta själv?
Grejen är den att jag är inte riktigt säker hur dessa två personer kommer redovisa detta i sina deklarationer. Förmodligen
har de inte tagit upp någon ränteintäkt alls även om det är det korrekta att göra. Riskerar jag att "förstöra" för dem om jag
tar upp dessa räntor i min deklaration? Total betalning är ca 45 t sek på året och av det är egentligen ca 12 t sek ränta.

Det riskerar du att göra men tror inte det är en stor risk
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tänkte på en sak så här på nattkvisten. I min skuldsanering har jag två rätt så stora privata lån som ingår. Av naturliga skäl
syns ej betald ränta på dessa som kontrolluppgifter i deklarationen som jag fick igår. Kan man ta upp detta själv?
Grejen är den att jag är inte riktigt säker hur dessa två personer kommer redovisa detta i sina deklarationer. Förmodligen
har de inte tagit upp någon ränteintäkt alls även om det är det korrekta att göra. Riskerar jag att "förstöra" för dem om jag
tar upp dessa räntor i min deklaration? Total betalning är ca 45 t sek på året och av det är egentligen ca 12 t sek ränta.
När du har skuldsanering så upphör räntan att ticka på så de har ingen skyldighet att redovisa ränta det är bara en bonus om någon gör det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp