• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Min egen erfarenhet har varit att vissa delar av processen gått snabbare än ungefärliga tidsangivelser på KFM’s hemsida, medan andra delar tagit mycket längre tid och mycket kan hända på vägen så det liksom kvittar vad som informeras egentligen.

Jag har lagt i princip noll energi på att vänta, med att:
1. Inte förvänta mig skuldsanering alls
2. Har handläggningstiden varit ca 3 mån har jag lagt på 3-6 mån utan att hetsa upp mig

Sedan blir allt annat som en trevlig överraskning :D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Yahyah

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
30 September 2020
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
25
Poäng
87
Händer det ofta att borgenärer vill ompröva pågående beslut?
Tittar dom då på årsinkomsten hur den förändras varje år eller hur bevakar dom?
her egentligen inte skett någon förändring i min ekonomi mer än att jag hunnit med två lönerevisioner där jag fick löneökning på 750 första året och 650kr andra året. Mitt liv har förändrats så oerhört mkt sedan skuldsaneringen blev beviljad att jag är livrädd att förlora den. Vill inte ens få mer i årlig löneökning för rädsla att någon vill ompröva.
Så min fråga var alltså om det är vanligt att borgenärer (ingen skuld till privatpersoner utan mest inkasso bolag) vill överklaga pågående saneringar?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Händer det ofta att borgenärer vill ompröva pågående beslut?
Tittar dom då på årsinkomsten hur den förändras varje år eller hur bevakar dom?
her egentligen inte skett någon förändring i min ekonomi mer än att jag hunnit med två lönerevisioner där jag fick löneökning på 750 första året och 650kr andra året. Mitt liv har förändrats så oerhört mkt sedan skuldsaneringen blev beviljad att jag är livrädd att förlora den. Vill inte ens få mer i årlig löneökning för rädsla att någon vill ompröva.
Så min fråga var alltså om det är vanligt att borgenärer (ingen skuld till privatpersoner utan mest inkasso bolag) vill överklaga pågående saneringar?
Jag har fått uppfattningen att det inte sker så ofta.
Jag har under mina år aldrig omprövat årlig lönerevision då det är liknande summor som du skriver som min lön ökar.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Händer det ofta att borgenärer vill ompröva pågående beslut?
Tittar dom då på årsinkomsten hur den förändras varje år eller hur bevakar dom?
her egentligen inte skett någon förändring i min ekonomi mer än att jag hunnit med två lönerevisioner där jag fick löneökning på 750 första året och 650kr andra året. Mitt liv har förändrats så oerhört mkt sedan skuldsaneringen blev beviljad att jag är livrädd att förlora den. Vill inte ens få mer i årlig löneökning för rädsla att någon vill ompröva.
Så min fråga var alltså om det är vanligt att borgenärer (ingen skuld till privatpersoner utan mest inkasso bolag) vill överklaga pågående saneringar?
Inkassobolagen har tagit ca 6-7 kreditupplysningar på mig de år jag nu har haft min skuldsanering och det är väl just för att se om min årsinkomst har ökat väldigt mycket och då vill dom väl begära omprövning.
Än så länge har dom ej begärt det, men skickade nu själv in en omprövning då min inkomst ökat ganska mycket under 2021. Brutto mässigt ökat, men inte nettomässigt då jag betalt 54% i skatt på de extra intäkter jag har haft.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Inkassobolagen har tagit ca 6-7 kreditupplysningar på mig de år jag nu har haft min skuldsanering och det är väl just för att se om min årsinkomst har ökat väldigt mycket och då vill dom väl begära omprövning.
Än så länge har dom ej begärt det, men skickade nu själv in en omprövning då min inkomst ökat ganska mycket under 2021. Brutto mässigt ökat, men inte nettomässigt då jag betalt 54% i skatt på de extra intäkter jag har haft.
Samma för mig...det kommer nån information om att kreditupplysning tagits ett par ggr/år eller så.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp