• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Tror endast att detta justeras OM man av någon annan anledning skickar in om omprövning- inte annars.
Jaha så snopet kan man tycka, har överklagat beslutet om omprövning pga fel belopp i utslaget så nu ligger fallet hos domstolen sedan nov, då kanske jag får beslutet med nya rönen då, tack för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jaha så snopet kan man tycka, har överklagat beslutet om omprövning pga fel belopp i utslaget så nu ligger fallet hos domstolen sedan nov, då kanske jag får beslutet med nya rönen då, tack för svar
Det är dock bara vad jag tror.. För jag tänker att förbehållsbeloppet brukar oxå justeras varje år, men endast vid en omprövning, så har det justerats för mig…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej alla glada kämpar, nytt år och nya rön gällande skuldsanering samt utmätning, vi med skuldsanering ( med barn) ska få ett annat belopp from januari, utmätning från juni, nu u drar jag om man får ett nytt beslut på begalplan? Eller visste KF detta innan när man fick betalplan per år?
Nja. Det har ändrats för utmätning med. Såg ngt om ytterligare en ändring I juni eller juni också dock
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Nja. Det har ändrats för utmätning med. Såg ngt om ytterligare en ändring I juni eller juni också dock
Man kan ju tycka att de ska göra ett automatiskt byte i betalplanen men gissar det tar massa tid? I vilket fall så är det nog en lättnad för många med utmätning
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Man kan ju tycka att de ska göra ett automatiskt byte i betalplanen men gissar det tar massa tid? I vilket fall så är det nog en lättnad för många med utmätning

Det här är ju något som sker varje år, inget nytt. Nytt möjligen att det ändras även i juni. Minns inte om det är KPI eller prisbasbeloppet det där följer, det räknas om för att följa priset på livsmedel el och vad det nu är
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Det här är ju något som sker varje år, inget nytt. Nytt möjligen att det ändras även i juni. Minns inte om det är KPI eller prisbasbeloppet det där följer, det räknas om för att följa priset på livsmedel el och vad det nu är
Nej, det handlar om en lagändring. Framgår på KF: sida (pressmeddelanden) :

Lagändring i juni påverkar ärende om skuldsanering redan nu​

Från och med juni nästa år får barnfamiljer med löneutmätning mer kvar i plånboken. Orsaken är en lagändring. Men redan nu påverkar ändringen ärenden om skuldsanering.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Nej, det handlar om en lagändring. Framgår på KF: sida (pressmeddelanden) :

Lagändring i juni påverkar ärende om skuldsanering redan nu​

Från och med juni nästa år får barnfamiljer med löneutmätning mer kvar i plånboken. Orsaken är en lagändring. Men redan nu påverkar ändringen ärenden om skuldsanering.
Kan man skicka in om omprövning med detta som grund? Har man ett eller flera barn över 15 år så är ju ändringen +1400 per barn per månad. Ganska mycket i långa loppet om man har ett nytt beslut.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Kan man skicka in om omprövning med detta som grund? Har man ett eller flera barn över 15 år så är ju ändringen +1400 per barn per månad. Ganska mycket i långa loppet om man har ett nytt beslut.
Om jag själv hade varit berörd av detta, så hade jag absolut kontaktat KF och förhört mig om det… :)
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Står ju att de nya beloppen tillämpas redan nu så det är nog redan klart för dom som söker nu.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp