• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Bara ett tillägg för ser många som skriver gällande omrövningar.
Min fråga till dem var att min bil gått sönder och om jag jobbar extra för att få till pengar till en ny bil om möjligt och isofall om omprövning skall ske. fick detta svaret

Hej

Jag har nu fått svar från juristen. Och du har ingen skyldighet att skicka in en omprövning i situationen som du beskriver. Det måste vara en väsentlig förbättring(4000-5000 kronor per månad) och förändringen måste vara bestående.

Hoppas detta var svar på dina frågor. Annars får du gärna återkomma till mig.
Superbra att äntligen ha fått det beskedet skriftligt, min första handläggare ringde alltid upp mig och berättade sådant muntligt när jag frågade saker via Mail.. jag vet inte om det var för att hon tyckte det var enklare eller om hon inte ville att det skulle finnas nedskrivet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nyfiken751

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 Juli 2021
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Superbra att äntligen ha fått det beskedet skriftligt, min första handläggare ringde alltid upp mig och berättade sådant muntligt när jag frågade saker via Mail.. jag vet inte om det var för att hon tyckte det var enklare eller om hon inte ville att det skulle finnas nedskrivet.
Frågan är om man kan använda detta ifall man skulle få det emot sig? Det kommer ju från deras jurist allt annat vore konstigt
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Frågan är om man kan använda detta ifall man skulle få det emot sig? Det kommer ju från deras jurist allt annat vore konstigt
Ja det vore konstigt annars.. man frågar ju för att få veta om man ska ompröva eller ej. Borde bara vara att hänvisa till svaret om någon borgenär begär omprövning?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Ja det vore konstigt annars.. man frågar ju för att få veta om man ska ompröva eller ej. Borde bara vara att hänvisa till svaret om någon borgenär begär omprövning?
Bara ett tillägg för ser många som skriver gällande omrövningar.
Min fråga till dem var att min bil gått sönder och om jag jobbar extra för att få till pengar till en ny bil om möjligt och isofall om omprövning skall ske. fick detta svaret

Hej

Jag har nu fått svar från juristen. Och du har ingen skyldighet att skicka in en omprövning i situationen som du beskriver. Det måste vara en väsentlig förbättring(4000-5000 kronor per månad) och förändringen måste vara bestående.

Hoppas detta var svar på dina frågor. Annars får du gärna återkomma till mig.
Har också fått ett sånt rakt svar, för att en stund senare få nej, omprövning rekommenderas av en annan handläggare.

Jag har t.o.m. skärmdumpat KFM’s egna svar rörande skatteåterbäringen i somras som de svarade generellt på i sociala medier, även där verkar det vara olika?

Tror jag ställt frågan förut men har någon borgenär begärt omprövning för någon härinne och vad rörde det sig då om?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937

Loppo89

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 Oktober 2021
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej jag har en fråga, jag har precis inlett skuldsanering och min löneutmätning har pausats eller avbutits. Det är fortfarande inte helt 100 att jag får den för jag var tvungen att vänta 6-7 veckor på det svaret. Frågan lyder…har jag betalningsfri månad nu? Decemberlönen orörd?
Från inledande till beslut för mig tog exakt 3månader! Och ja, december är betalningsfri för dig.
 

Inledande12

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej!
Jag ligger efter med en betalning på skuldsaneringen, dvs. november är obetalad.

får första påminnelsen den 13-14/dec tänker ja. men när kommer den andra påminnelsen?

Är ju betalningsfritt i december! Så kommer inte andra påminnelse i början av februari då?

Kan inte betala just nu tyvärr.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Hej!
Jag ligger efter med en betalning på skuldsaneringen, dvs. november är obetalad.

får första påminnelsen den 13-14/dec tänker ja. men när kommer den andra påminnelsen?

Är ju betalningsfritt i december! Så kommer inte andra påminnelse i början av februari då?

Kan inte betala just nu tyvärr.
Får man påminnelse alltså? När är tanken att betala? Isf hade jag mailat den infon till KFM så det blir dokumenterat eller nåt, så man inte är helt passiv men jag kanske är ute och cyklar.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Hej!
Jag ligger efter med en betalning på skuldsaneringen, dvs. november är obetalad.

får första påminnelsen den 13-14/dec tänker ja. men när kommer den andra påminnelsen?

Är ju betalningsfritt i december! Så kommer inte andra påminnelse i början av februari då?

Kan inte betala just nu tyvärr.
Att december är betalningsfri har ju knappast något att göra med att du missat en betalning.
För dig blev ju november betalningsfri så om du betalar i december borde det funka.
 
Senast ändrad:

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hej!
Jag ligger efter med en betalning på skuldsaneringen, dvs. november är obetalad.

får första påminnelsen den 13-14/dec tänker ja. men när kommer den andra påminnelsen?

Är ju betalningsfritt i december! Så kommer inte andra påminnelse i början av februari då?

Kan inte betala just nu tyvärr.
Betalar Du inte ikapp nu i december, så lär andra påminnelsen komma i mitten av januari…
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp