• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kokka12

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Hur många gånger ska man söka skuldsanering tills man blir beviljat???
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Hur många gånger ska man söka skuldsanering tills man blir beviljat???
Till att börja med så finns det absolut inga garantier för att bli beviljad. Det finns inget antal gånger man måste söka. Allt handlar om ifall man uppfyller de kriterier som ställs för att bli beviljad.
Det är ju ingen rättighet att få skuldsanering.

Läs i den stora tråden om skuldsanering.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Ett tips till de som är med i fack och a-kassa.

Jag kanske är sen på bollen här, men jag har inte varit med i varken facket eller a-kassa så har inte brytt mig om att kolla info angående detta.
Men vi hade besök av kommunal i veckan och då frågade dom varför jag inte var med och jag som det var att minsta lilla peng ut är mycket för mig och jag tycker att det tyvärr är dyrt att vara med i facket.

Men då visade det sig att om man har skuldsanering så får man absolut lägsta summan att betala.
Så istället för runt 5-600kr så betalar man (jag) endast 250kr för både fackavgift och a-kassa.

Så kan vara värt att kolla upp om ni inte visste om detta redan!

Men har fortfarande inte bestämt mig om jag ska kliva på eller inte. A-kassan kanske kan vara en idé, men facket känns kanske onödigt? Nå tips där? :)
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ett tips till de som är med i fack och a-kassa.

Jag kanske är sen på bollen här, men jag har inte varit med i varken facket eller a-kassa så har inte brytt mig om att kolla info angående detta.
Men vi hade besök av kommunal i veckan och då frågade dom varför jag inte var med och jag som det var att minsta lilla peng ut är mycket för mig och jag tycker att det tyvärr är dyrt att vara med i facket.

Men då visade det sig att om man har skuldsanering så får man absolut lägsta summan att betala.
Så istället för runt 5-600kr så betalar man (jag) endast 250kr för både fackavgift och a-kassa.

Så kan vara värt att kolla upp om ni inte visste om detta redan!

Men har fortfarande inte bestämt mig om jag ska kliva på eller inte. A-kassan kanske kan vara en idé, men facket känns kanske onödigt? Nå tips där? :)
Jag har varit med i facket och a-kassan sen jag fyllde 18. Förra veckan gick jag ur.
På dessa 13 år har jag behövt nyttja a-kassan ett par månader när jag valde att byta yrke och sökte nya jobb. Detta var 5 år sedan.
All annan tid har jag bara stått och matat in pengar till en organisation som, oftast, inte ens lyfter ett finger när folk hamnar i kläm.

Nej tack, dessa ~400 kr kan jag göra annat för, framförallt när jag nu lever i skusan och många månader måste vända på varenda krona.

Utöver det har jag valt att kolla igenom olika abonnemang och dylikt, i slutändan (när allt onödigt är uppsagt) kommer jag ha ca 1000-1500 kr mer att röra mig med i månaden. Det ser jag fram emot.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Jag har varit med i facket och a-kassan sen jag fyllde 18. Förra veckan gick jag ur.
På dessa 13 år har jag behövt nyttja a-kassan ett par månader när jag valde att byta yrke och sökte nya jobb. Detta var 5 år sedan.
All annan tid har jag bara stått och matat in pengar till en organisation som, oftast, inte ens lyfter ett finger när folk hamnar i kläm.

Nej tack, dessa ~400 kr kan jag göra annat för, framförallt när jag nu lever i skusan och många månader måste vända på varenda krona.

Utöver det har jag valt att kolla igenom olika abonnemang och dylikt, i slutändan (när allt onödigt är uppsagt) kommer jag ha ca 1000-1500 kr mer att röra mig med i månaden. Det ser jag fram emot.

Ah, okej. Tack för din berättelse. :)
Lutar nog åt att inte gå med i varken facket eller a-kassan. Jobbar inom restaurang och för det mesta så skriks det efter kockar.
Så skulle man bli utan jobb så har man nytt inom några dagar om man ligger på.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ah, okej. Tack för din berättelse. :)
Lutar nog åt att inte gå med i varken facket eller a-kassan. Jobbar inom restaurang och för det mesta så skriks det efter kockar.
Så skulle man bli utan jobb så har man nytt inom några dagar om man ligger på.
Ja exakt, och i mitt nuvarande yrke är det samma. Jag blev headhuntad för 1,5 månad sen, på tisdag nästnästa vecka börjar jag min nya tjänst. Anställningsavtalet var i stort redo att undertecknas första gången jag hade ett videomöte med min nya chef :p
Så jag resonerar som så att har man ett attraktivt yrke där det i regel inte är svårt att få jobb behöver man inte vara med i facket eller a-kassan.
En del lär inte tycka om mitt resonemang då jag ofta bjuds på mothugg när det gäller det här, men det är så jag resonerar.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Ja exakt, och i mitt nuvarande yrke är det samma. Jag blev headhuntad för 1,5 månad sen, på tisdag nästnästa vecka börjar jag min nya tjänst. Anställningsavtalet var i stort redo att undertecknas första gången jag hade ett videomöte med min nya chef :p
Så jag resonerar som så att har man ett attraktivt yrke där det i regel inte är svårt att få jobb behöver man inte vara med i facket eller a-kassan.
En del lär inte tycka om mitt resonemang då jag ofta bjuds på mothugg när det gäller det här, men det är så jag resonerar.

Vad kul! Grattis till nya jobbet! :) Hoppas du kommer trivas bra där!
Precis, alltid motthugg speciellt med a-kassan. Men är mest från dom som är 55+ som säger åt mig att man ska gå med.

Sen bor man i Stockholm också, så jobb finns. Kan förstå om man bor i någon liten stad där folk verkligen slåss om jobben. Där kan A-kassa vara en god idé säkert.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp