• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Det beror nog på i vilken stad du bor i samt hur lätt det är att få tag i bostad.
Ja är nog svårbedömt på förhand, läste någonstans att normen ligger på runt 8200:-.

Är det någon här som gjort det, dvs bytt till ett dyrare boende och ändå fått ok på det?
Någon som har en uppfattning om man tex går upp i lön motsvarande höjningen, bör man ändå ompröva?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Birgitta88

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 December 2019
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Hej igen alla!
Jag ha lite fundering på att om man än inte hamnat hos varken inkasso eller fogden men vet att det kommer komma och man ha försökt göra allt man kan innan man hamnade där, kan jag då styrka det på något sätt eller skulle jag låtit allt vara och försöka göra något åt situationen när jag väl är hos fogden? Om ni förstår vad jag menar. Jag blev även tillfrågad av marginal bank där jag redan ha lån om jag ville höja mitt lån men jag sa att det kommer inte gå ändå och att jag inte vill så då fick jag hem papper om att de inte kunde ge mig något men jag hade inte tänkt bevilja ändå. Blir det som att jag ansökt om ett nytt lån då? Hur vet jag det i så fall? För annars är det 2 år sen jag tog senaste lånet, och vilket är bäst nu för att söka skuldsanering? Ska jag försöka när grejer hamna hos inkasso också eller bara låta allt gå till fogden? Sen varför få endel ha lön utmätning ett tag innan de beviljas skuldsanering? Är det inte samma pengar det handlar om ändå? Om man inte få skuldsanering nu kommer man då någonsin få det? Någon som sökt fler gånger och till slut fått det? Jag ha hamnat i skiten för att först å främst hjälpa anhörig för många herrans år sen. Sen ha jag mått psykiskt dåligt och lån efter lån det blev som ett missbruk för att dämpa min ångest. Men istället för å kunna nyttja pengarna så åt räntan upp allting istället. Önskar jag hade gjort något annat synligt istället för å paja min fina ekonomi!
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Fick svar att ingen har ännu motsatt sig förslaget som skickats ut. Skickades ut för lite mer än 2 veckor sedan.
Är det ett bra tecken eller brukar de flesta OM dom kommer in med något komma i slutet av tiden?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Om man i jobbet får en förmånsbil under tiden man har skuldsanering, är det något man behöver anmäla till någon?
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Fick svar att ingen har ännu motsatt sig förslaget som skickats ut. Skickades ut för lite mer än 2 veckor sedan.
Är det ett bra tecken eller brukar de flesta OM dom kommer in med något komma i slutet av tiden?
Min motsatte sig efter 1 vecka. Alla godkände förutom den borgenären.
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Pratat med min budget och skuldrådgivare, och även mina närstående, dom har alla sett invändningen min borgenär sa och menade på att det var varken något nytt eller allvarligt. Min budget och skuldrådgivare menade på att det bara var rutin att det kopplades till jurist efter en invändning och menade på att jag skulle andas ut. Invändningen hade ingen grund och var i princip en ”jag ska ha alla mina pengar” invändning. Hon hade svårt att tro att jag skulle få avslag pga den invändningen, speciellt när alla andra godkänt förslaget också. Så idag känns det lite bättre. Väntan är fortfarande jobbig, men nästa vecka kan jag ringa juristen. Det är ju iallafall något! Jag ber till Gud att detta går vägen. Då kan jag få känna hopp om livet igen!
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Pratat med min budget och skuldrådgivare, och även mina närstående, dom har alla sett invändningen min borgenär sa och menade på att det var varken något nytt eller allvarligt. Min budget och skuldrådgivare menade på att det bara var rutin att det kopplades till jurist efter en invändning och menade på att jag skulle andas ut. Invändningen hade ingen grund och var i princip en ”jag ska ha alla mina pengar” invändning. Hon hade svårt att tro att jag skulle få avslag pga den invändningen, speciellt när alla andra godkänt förslaget också. Så idag känns det lite bättre. Väntan är fortfarande jobbig, men nästa vecka kan jag ringa juristen. Det är ju iallafall något! Jag ber till Gud att detta går vägen. Då kan jag få känna hopp om livet igen!
Vad vad det för invändning? Vilket företag?
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Vilka inkassobolag brukar oftast har invändningar? För mig har alla svarat och godkänt utom alektum.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kan man maila handläggaren och fråga om någon haft invändning mot förslaget dom skickade ut? Är några få dagar kvar..
Eller kan man anta att ingen haft något att säga ännu då jag inte fått hem något brev om detta, som jag förstått man får så fort någon sätter sig emot?

Är man en jobbig jävel om man frågar innan tiden gått ut :facejoy: Men man är ju nyfiken så man spricker på hur det ligger till.
Det går att maila ja. Det fördröjer ju såklart all handläggning men maila går fint, dom svarar nog
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp