• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Det lånet togs i slutet på november, konkursskulderna förföll på mig i februari, och i slutet på februari ansökte jag om skuldsanering, fick inledande som arbetslös i april. Under nov-feb blev jag alltså skuldsatt, dvs väldigt kort tid både som skuldsatt och sedan lånet togs.
Som sagt det är så olika hur det bedöms o den här väntan är så hemsk
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det lånet togs i slutet på november, konkursskulderna förföll på mig i februari, och i slutet på februari ansökte jag om skuldsanering, fick inledande som arbetslös i april. Under nov-feb blev jag alltså skuldsatt, dvs väldigt kort tid både som skuldsatt och sedan lånet togs.
Det brukar bli till gäldenärens fördel dvs kronofogden brukar gå på linjen att du är skälig samt insolvent.
Det som brukar vara till borgenärens fördel är om nya uppgifter kommit in som inte framgick innan och anses vara av betydande karaktär.
Redogör för det du skrev här dvs anledningen till lånet så ska du se att det ordnar sig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det brukar bli till gäldenärens fördel dvs kronofogden brukar gå på linjen att du är skälig samt insolvent.
Det som brukar vara till borgenärens fördel är om nya uppgifter kommit in som inte framgick innan och anses vara av betydande karaktär.
Redogör för det du skrev här dvs anledningen till lånet så ska du se att det ordnar sig.

Publiceras det statistik på hur mycket som beviljas trots invändningar?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Det brukar bli till gäldenärens fördel dvs kronofogden brukar gå på linjen att du är skälig samt insolvent.
Det som brukar vara till borgenärens fördel är om nya uppgifter kommit in som inte framgick innan och anses vara av betydande karaktär.
Redogör för det du skrev här dvs anledningen till lånet så ska du se att det ordnar sig.
Tack, ja jag har gjort den redogörelsen och en tidslinje plus alla underlag från a-kassa mm och KFM har fått allt bekräftat av konkursförvaltaren. Mer kan jag inte göra.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Som sagt det är så olika hur det bedöms o den här väntan är så hemsk
Ja väntan är riktigt dryg, men min strategi är att försöka njuta av nuet ändå (dvs en ok ekonomi, lugn och ro utan stress för pengar ut/in, mat på bordet, ett rätt så fint tak över huvudet och en ekande brevlåda) och acceptera att det är helt bortom min kontroll.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Ja väntan är riktigt dryg, men min strategi är att försöka njuta av nuet ändå (dvs en ok ekonomi, lugn och ro utan stress för pengar ut/in, mat på bordet, ett rätt så fint tak över huvudet och en ekande brevlåda) och acceptera att det är helt bortom min kontroll.
Samma här , lycka till iaf :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja väntan är riktigt dryg, men min strategi är att försöka njuta av nuet ändå (dvs en ok ekonomi, lugn och ro utan stress för pengar ut/in, mat på bordet, ett rätt så fint tak över huvudet och en ekande brevlåda) och acceptera att det är helt bortom min kontroll.
För mig har detta varit en tuff resa men i jämförelse med hur det var innan varje månadsskifte så är detta himmelriket.
Att kunna betala alla räkningar varje månad är underbart.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
För mig har detta varit en tuff resa men i jämförelse med hur det var innan varje månadsskifte så är detta himmelriket.
Att kunna betala alla räkningar varje månad är underbart.
Jag håller med, det här ”enkla” är en fantastiskt skön känsla, att ändå inte vara helt maktlös och att ändå kunna se långsiktiga drömmar i ett nytt ljus med att laborera vad som är värt att lägga pengar på av det man har, sparutrymme osv. Något man förmodligen har med sig hela livet sen, även om jag inte varit skuldsatt länge så hade jag inte den synen innan. Att mitt företag kursade var även det en sorts lättnad i efterhand och innebar extremt mycket stress som jag insett nu.
En välsignelse är vad det är! :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp