• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

isis

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 April 2012
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jag hoppas ju verkligen att han måste bevisa skulden hos tingsrätten när han överklagat och att dem kräver bevis. Jag är ju dock osäker på om jag lånat från det företaget då jag to många sms lån under en tid. Jag hoppas bara inte detta påverkar min skuldsanering mer än att det drar ut på tiden tills den går igenom.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

david1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
26 Februari 2013
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Jag hoppas ju verkligen att han måste bevisa skulden hos tingsrätten när han överklagat och att dem kräver bevis. Jag är ju dock osäker på om jag lånat från det företaget då jag to många sms lån under en tid. Jag hoppas bara inte detta påverkar min skuldsanering mer än att det drar ut på tiden tills den går igenom.
Han gjorde samma sak till mig. Skickade in en email till kmf 23.58 på kvällen på sista dagen. Jag överklagade och sa samma sak som du skrev. Jag var osäker på om jag lånat från det företaget efter sista gången och jag var ganska säkert att jag hade återbetalat pengarna. Det gick till tingsrätten till slut och han var tyst som ett mus så tingsrätten sa att jag hade rätt. Jag skrev till tingsrätten om vad han sysslade med.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Men man måste ju haft något med detta företag att göra någongång. De kan ju inte gå in och välja en random person som har utmätning eller sanering och hitta på. Då finns det ju inga ”spår” av ex en ansökan
I mitt fall så har jag lånat av bolaget några gånger under den aktuella perioden och jag har betalt tillbaka allt i tid. Men det finns exempel på att han har fått ut uppgifter på skuldsatta personer hos KFM och använt detta för sina hittepåskulder. Han har använt sej av många olika sätt för sina bedrägerier.

 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
I mitt fall så har jag lånat av bolaget några gånger under den aktuella perioden och jag har betalt tillbaka allt i tid. Men det finns exempel på att han har fått ut uppgifter på skuldsatta personer hos KFM och använt detta för sina hittepåskulder. Han har använt sej av många olika sätt för sina bedrägerier.

Usch vad obehagligt, vilka sms lån bolag drivs av detta företag?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Usch vad obehagligt, vilka sms lån bolag drivs av detta företag?
smslanservice.com, korttidskredit.se och snabbsmskredit.se är de som jag vet om, men han kan ha fler. Jag har inte kollat in dessa sajter om de fortfarande existerar. Vill bara varna alla här på forumet att vara försiktiga.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
smslanservice.com, korttidskredit.se och snabbsmskredit.se är de som jag vet om, men han kan ha fler. Jag har inte kollat in dessa sajter om de fortfarande existerar. Vill bara varna alla här på forumet att vara försiktiga.
Ok, där har jag aldrig lånat men han verkar ju galen o hitta på vadsomhelst
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Ok, där har jag aldrig lånat men han verkar ju galen o hitta på vadsomhelst
Helt korrekt, man behöver inte ens haft med honom att göra alls, det räcker med att ha haft skulder hos KFM.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Han gjorde samma sak till mig. Skickade in en email till kmf 23.58 på kvällen på sista dagen. Jag överklagade och sa samma sak som du skrev. Jag var osäker på om jag lånat från det företaget efter sista gången och jag var ganska säkert att jag hade återbetalat pengarna. Det gick till tingsrätten till slut och han var tyst som ett mus så tingsrätten sa att jag hade rätt. Jag skrev till tingsrätten om vad han sysslade med.
23.58, borde polisanmälas för bedrägeri!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag hoppas ju verkligen att han måste bevisa skulden hos tingsrätten när han överklagat och att dem kräver bevis. Jag är ju dock osäker på om jag lånat från det företaget då jag to många sms lån under en tid. Jag hoppas bara inte detta påverkar min skuldsanering mer än att det drar ut på tiden tills den går igenom.
Det är ju gäldenären som får lämna in bevis alternativt kontoutdrag för påstått utvetalningsdatum för de kan ju skriva ihop ett falskt lån.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp