• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Men vadå hittar han bara på en skuld man inte har? Det måste man ju kunna bevisa
Japp, det gör han. Jag har fått en stämningsansökan via Tingsrätten på "hittepåavgifter" från 2013/2014. Han menar att jag ansökt 30 ggr på ett år och till en avgift på 333 kr/gång = 9.999 kr + årlig ränta på 36%. Det bolaget som den påhittade fordran finns i ligger på Irland och vips kan han använda sej av något som heter "Europeiskt småmålsförfarande" som bl a innebär att man inte kan överklaga Tingsrättens dom.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Japp, det gör han. Jag har fått en stämningsansökan via Tingsrätten på "hittepåavgifter" från 2013/2014. Han menar att jag ansökt 30 ggr på ett år och till en avgift på 333 kr/gång = 9.999 kr + årlig ränta på 36%. Det bolaget som den påhittade fordran finns i ligger på Irland och vips kan han använda sej av något som heter "Europeiskt småmålsförfarande" som bl a innebär att man inte kan överklaga Tingsrättens dom.
Hur löste du det om man får fråga?
 

Enljusaredag

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
27 December 2019
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Japp, det gör han. Jag har fått en stämningsansökan via Tingsrätten på "hittepåavgifter" från 2013/2014. Han menar att jag ansökt 30 ggr på ett år och till en avgift på 333 kr/gång = 9.999 kr + årlig ränta på 36%. Det bolaget som den påhittade fordran finns i ligger på Irland och vips kan han använda sej av något som heter "Europeiskt småmålsförfarande" som bl a innebär att man inte kan överklaga Tingsrättens
Hur löste du det om man får fråga?
Blev också nyfiken. Om det äventyrar hela ens skuldsanering med något som är falskt så får man inte för det?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Men vadå hittar han bara på en skuld man inte har? Det måste man ju kunna bevisa
Jag råkade ut för en påhittad skuld av ett bolag som lämnade in dubbla skulder, påhittat lånenummer, skulden registrerad i deras dotterbolag som inte ens sysslar med lån samt påhittat datum. Min handläggare lyssnade inte på mig angående detta men jag gav mig inte och till slut kontaktade hon dom och de sa direkt att jag bara hade en skuld.
 

Enljusaredag

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
27 December 2019
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Varför då ta upp något som du sedan inte vill kommentera
Men man måste ju haft något med detta företag att göra någongång. De kan ju inte gå in och välja en random person som har utmätning eller sanering och hitta på. Då finns det ju inga ”spår” av ex en ansökan
 

Enljusaredag

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
27 December 2019
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag råkade ut för en påhittad skuld av ett bolag som lämnade in dubbla skulder, påhittat lånenummer, skulden registrerad i deras dotterbolag som inte ens sysslar med lån samt påhittat datum. Min handläggare lyssnade inte på mig angående detta men jag gav mig inte och till slut kontaktade hon dom och de sa direkt att jag bara hade en skuld.
Härligt land vi lever i. Jäkla blodsugande iglar
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Men man måste ju haft något med detta företag att göra någongång. De kan ju inte gå in och välja en random person som har utmätning eller sanering och hitta på. Då finns det ju inga ”spår” av ex en ansökan
Vet faktiskt inte hur det fungerar med skuldsaneringar, vet dock att han som ligger bakom ars enterprise (?) brukar göra såhär
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp