• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Hej alla. Jag har nu rullat på med min Skuldsanering i strax över ett år. Inga konstigheter med inkomsten. Jobbar 100% men nu i aug får jag hela min semesterersättning (ca 9000kr mer än en normal lön) och i april fick jag tillbaka en slant på skatten på gamla släpande räntor man betalat in förra året. Kommer jag behöva begära omprövning för denna ökning? Ter sig vara rätt normalt i jämförelse med min gogkända årinkomst MEN borgenärerna gör ju säkert en UC på mig (NÄR PÅ ÅRET BRUKAR DEM GÖRA DENNA ÅRLIGEN) och bör jag ligga i ”framkant” att ompröva pga normala saker som skatteåterbäring/semesterersättning? Inga övriga löneökningar har skett.
Om du slår ut summorna på 12 månader, blir det mer än 4-5000 kr i månaden? Om ja, omprövning, om nej, ingen omprövning. Så har iallafall jag förstått det av tidigare inlägg i frågan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KalleSanering

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
2 Augusti 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Om du slår ut summorna på 12 månader, blir det mer än 4-5000 kr i månaden? Om ja, omprövning, om nej, ingen omprövning. Så har iallafall jag förstått det av tidigare inlägg i frågan.
4000-5000kr/mån är ju över 50.000kr per år så nej, min semesterersättning och skatteåterbäring tillsammans kommer inte ens i närheten av 50.000kr årligen. Vilken månad varje år brukar borgenärerna kolla UC? Runt skattebeskedets inkommande? Årsskiften?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
4000-5000kr/mån är ju över 50.000kr per år så nej, min semesterersättning och skatteåterbäring tillsammans kommer inte ens i närheten av 50.000kr årligen. Vilken månad varje år brukar borgenärerna kolla UC? Runt skattebeskedets inkommande? Årsskiften?
Jag skulle tro när slutskattebeskedet kommer. Då fick iaf jag upplysning på mig i år.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
4000-5000kr/mån är ju över 50.000kr per år så nej, min semesterersättning och skatteåterbäring tillsammans kommer inte ens i närheten av 50.000kr årligen. Vilken månad varje år brukar borgenärerna kolla UC? Runt skattebeskedets inkommande? Årsskiften?
Jag är inne på mitt tredje år med skuldsanering nu och endast fyra kreditupplysningar är tagna på mig under dessa år och det är från 2 företag, samma företag har tagit en kreditupplysning i januari och det andra företaget har tagit varje år i juli. Dessa är små företag. De stora inkassobolagen har än så länge inte tagit någon upplysning på mig…
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937

Inte helt. Skusan sammanställer det viktigaste man har angett från det personliga brevet, som varför man har blivit överskuldsatt samt vad man har gjort för att minska sina utgifter, etc.
Dom bifogar inte ens personliga brev rakt av.

Däremot så gjorde dom det när ja ansökte om omprövning, dvs då bifogade dom ”hela” min ansökan om omprövning till borgenärerna.
 

Vindälva

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
1 April 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Idag har det gått 3 veckor sen min skuldsanering fanns med i poit o ska nu idag vunnit laga kraft. Hur vet jag att det gjort det? Syns det någonstans?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ok tack för svar.Hur ska jag veta att ingen motsatt sig det då? Trodde jag kunde se det på nåt sätt på mina skulder kronofogden ….
Om så skulle fallet vara, så lär KF höra av sig, men det är nog bara en promille som motsätter sig så här sent… De flesta gör det i samband med att betalplanen skickas ut… No need to worry! :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp