• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
En undran, jag har utmätning idag och de har gjort en utredning om mina tillgångar och funnit att jag inte har några. Jag har ansökt om skuldsanering och undrar om skusan gör en egen utredning om tillgångar eller kollar de på den utredningen som redan "finns"? Jag förstår inte riktigt hur allt fungerar. Eller är det de som jag är skyldig pengar som kollar upp det under inledande? Har tagit upp i ansökan att jag har aktier till ett värde av 4-5000kr men bara undrar hur alla "instanser" jobbar.
Har någon möjlighet att svara?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Har någon möjlighet att svara?
Skuldsaneringsenheten gör inte några tillgångsundersökningar utan det är upp till dig att uppge och lämna sanningsenliga uppgifter. De kan be om kontoutdrag osv och det är upp till dig att lämna det dom ber om. Att samarbeta och vara 100 % ärlig.
Jag hade uppgett att jag har aktier. Jag uppgav att jag hade ett pensionssparande och de ville att jag skulle köpa loss det och betala in det till skuldsaneringen men den gick inte att få loss så jag fick behålla den.
Dina aktier syns på din deklaration och borgenärerna kan komma att kontrollera detta.
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Skuldsaneringsenheten gör inte några tillgångsundersökningar utan det är upp till dig att uppge och lämna sanningsenliga uppgifter. De kan be om kontoutdrag osv och det är upp till dig att lämna det dom ber om. Att samarbeta och vara 100 % ärlig.
Jag hade uppgett att jag har aktier. Jag uppgav att jag hade ett pensionssparande och de ville att jag skulle köpa loss det och betala in det till skuldsaneringen men den gick inte att få loss så jag fick behålla den.
Dina aktier syns på din deklaration och borgenärerna kan komma att kontrollera detta.
Jag har uppgett att jag har aktier och de vet om det. Men jag har har investerat ca 15.000 i det för många år sedan och har bara 4000kr kvar för jag gått back så mycket, alltså ca 11.000kr. Jag har skulder på över en miljon så jag vet inte hur de räknar det där om det inte är "värt". Jag har iaf tagit upp det så får vi se vad de vill att jag gör med det på skusan. Utmätning har inte bett mig göra något med dem :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp