• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Idag kom betalplan i brevlådan , stod inget om hur många år jag fick eller om nån buffert men det kanske kommer sen i slutgiltigt beslut då det bara är i inledande fasen nu?
10 790kr med start sista juli
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Idag kom betalplan i brevlådan , stod inget om hur många år jag fick eller om nån buffert men det kanske kommer sen i slutgiltigt beslut då det bara är i inledande fasen nu?
10 790kr med start sista juli
Jag tror inte det var betalplanen du gick utan det första brevet med månadsbetalning. Betalningsplanen kommer inom några veckor och där framgår det hur lång tid du skall betala. Planen innehåller en summa varje månad från start till slut.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Jag tror inte det var betalplanen du gick utan det första brevet med månadsbetalning. Betalningsplanen kommer inom några veckor och där framgår det hur lång tid du skall betala. Planen innehåller en summa varje månad från start till slut.
Ok tack för svar
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Delgivningar forsätter rulla in och det är på dom skulder som finns i min skuld lista hos skusan, jag signerar dom med bank id på mina sidor, vad händer med dom sen, kan dom på den avdelningen se att jag har inledande ?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Delgivningar forsätter rulla in och det är på dom skulder som finns i min skuld lista hos skusan, jag signerar dom med bank id på mina sidor, vad händer med dom sen, kan dom på den avdelningen se att jag har inledande ?
RIng och meddela att du har inledande skusan från igår. Det är ju mitt i en skarv där skusan är så nytt.
 

anni

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 April 2012
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Delgivningar forsätter rulla in och det är på dom skulder som finns i min skuld lista hos skusan, jag signerar dom med bank id på mina sidor, vad händer med dom sen, kan dom på den avdelningen se att jag har inledande ?
Ta kontakt med kronofogden. Själv fick jag brev om en skuld att betala och att den skulden inte skulle ingå i skuldsaneringen. Efter många samtal löste det sig men med en stor oro innan.
 

stepbystep

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
60
Poäng
187
Ok, så spelar ingen roll om man får beslut om inledande 1 eller 30 juni alltså?
Hur fungerar det när man har utmätning i juni som blivit dragen från ens lön, ska man få tillbaka det eller dras det som vanligt ändå .
Vi fick inledande den 25 sept, samma dag vi fick lön/sjukpeng där löneutmätning gjorts.
Vi skulle börja betala från oktober-
Gick ca 1 vecka sen kom dom pengarna tillbaka från kronofogden till oss.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ok, så spelar ingen roll om man får beslut om inledande 1 eller 30 juni alltså?
Hur fungerar det när man har utmätning i juni som blivit dragen från ens lön, ska man få tillbaka det eller dras det som vanligt ändå .

Har det inletts 30e och då lär inbetalningar på din löneutmätning gjorts och allt är fördelat och klart, då får du inte tillbaka något.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp