• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Fick förfrågan via creditsafe idag från intrum, det framgår att jag har inledande, tar dom upplysningar för o kolla att man verkligen fått inledande?
Ibland. Ibland tar dom upplysning för att kolla så du inte ljugit om din inkomst eller skulder osv.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Fick förfrågan via creditsafe idag från intrum, det framgår att jag har inledande, tar dom upplysningar för o kolla att man verkligen fått inledande?
Det kan komma flera förfrågningar, även under tiden man har beviljad skuldsanering. Dom vill nog dels kolla, dels tror jag inte alla har koll.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
När man har skuldsanering får man ju behålla hela lönen i juni, om man blivit beviljad inledande i slutet av juni, hur fungerar det då?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
När man har skuldsanering får man ju behålla hela lönen i juni, om man blivit beviljad inledande i slutet av juni, hur fungerar det då?
Du får fortfarande behålla. Jag fick inledande november, december betalningsfri så min första betalning gick iväg Januari
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Du får fortfarande behålla. Jag fick inledande november, december betalningsfri så min första betalning gick iväg Januari
Ok, så spelar ingen roll om man får beslut om inledande 1 eller 30 juni alltså?
Hur fungerar det när man har utmätning i juni som blivit dragen från ens lön, ska man få tillbaka det eller dras det som vanligt ändå .
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ok, så spelar ingen roll om man får beslut om inledande 1 eller 30 juni alltså?
Hur fungerar det när man har utmätning i juni som blivit dragen från ens lön, ska man få tillbaka det eller dras det som vanligt ändå .
Nej precis. Sen brukar det vara så att om du får inledande i juli ska du betala första gången i augusti.

Din andra fråga har jag tyvärr inget svar på och vill inte gissa och ge dig fel svar :)
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Nej precis. Sen brukar det vara så att om du får inledande i juli ska du betala första gången i augusti.

Din andra fråga har jag tyvärr inget svar på och vill inte gissa och ge dig fel svar :)
Nä jag förstår det, tack ändå.
förstår även om jag inte får tillbaka det blivit dragit för min utmätning, så det har jag ingen invändning emot såklart.
Men däremot så skulle det ju vara en positiv överraskning inför sommaren om man skulle få tillbaka det, då kan man ju lyxa till det med en glass kanske :)
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Nä jag förstår det, tack ändå.
förstår även om jag inte får tillbaka det blivit dragit för min utmätning, så det har jag ingen invändning emot såklart.
Men däremot så skulle det ju vara en positiv överraskning inför sommaren om man skulle få tillbaka det, då kan man ju lyxa till det med en glass kanske :)
Kolla med din handläggaren alternativt kfms kundtjänst, du kan alltid vara anonym när du ställer frågan :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Fick förfrågan via creditsafe idag från intrum, det framgår att jag har inledande, tar dom upplysningar för o kolla att man verkligen fått inledande?
För att kolla upp så att det du uppgett stämmer tror jag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp