• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hopp2021

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 Juni 2021
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Varför? De har ju redan dragit av det de ville utgår jag från
utmätning på skatter sker väl av en annan avdelning än sanering, och de verkar inte ha så mycket med varandra att göra? Kan säkert vara så att informationen inte nått din handläggare. Jag bara spekulerar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det dras ingenting pga vilja, det dras på grund av att det ska göras baserat på något lagstöd, oftast pga allmänna mål. Det kan mycket väl vara så att borgenärer tycker att dom borde få del av den skatteåterbäring man får, så det ska tas med i betalplanen.
Jag har förstått att det kan vara lite svårt att få det att sjunka in, men skuldsaneringens syfte är ju inte enbart att en person ska bli skuldfri, det är också tänkt att dom som ändå måste skriva av stora skulder ska få så mycket betalt som möjligt.
 

RustNeverSleeps

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
26 Augusti 2019
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Det dras ingenting pga vilja, det dras på grund av att det ska göras baserat på något lagstöd, oftast pga allmänna mål. Det kan mycket väl vara så att borgenärer tycker att dom borde få del av den skatteåterbäring man får, så det ska tas med i betalplanen.
Jag har förstått att det kan vara lite svårt att få det att sjunka in, men skuldsaneringens syfte är ju inte enbart att en person ska bli skuldfri, det är också tänkt att dom som ändå måste skriva av stora skulder ska få så mycket betalt som möjligt.
Jo jag förstår men jag undrade som sagt, om det står att de dragit en X kr från min återbäring till en eller flera skulder, som det står på spec. nedan, och resten betalas ut.. betyder det att de inte kommer röra de resterande pengarna mer då jag tolkar det som att de dragit det de ville?
 

Bilagor

  • Screenshot_20210608-034455~4.png
    Screenshot_20210608-034455~4.png
    155.1 KB · Visningar: 9

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jo jag förstår men jag undrade som sagt, om det står att de dragit en X kr från min återbäring till en eller flera skulder, som det står på spec. nedan, och resten betalas ut.. betyder det att de inte kommer röra de resterande pengarna mer då jag tolkar det som att de dragit det de ville?

Inte det dom ville, dom har dragit det dom fick och skulle dra.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Det står klart och tydligt i brevet man får vid inledande att om man får skatteåterbäring ska man spara den för dom kan komma att kräva in den. Lättaste är att prata med sin handläggare.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Det står klart och tydligt i brevet man får vid inledande att om man får skatteåterbäring ska man spara den för dom kan komma att kräva in den. Lättaste är att prata med sin handläggare.
Det stod ingenting sådant i mitt inledande eller förslag, så jag utgår ifrån det som står på KFM.se och har inte frågat något heller rörande min skatteåterbäring som kom nu.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp