• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mangren89

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
19 Maj 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Är du säker på att du skickat in en ansökan om skuldsanering och inte en inkomstredogörelse (som man gör vid utmätning)?
Hej!

Jag har gjort flera saker, dels lämnat in ansökan om skuldsanering, som ännu inte fått något kvittensnummer.
Den gjorde jag för bara några dagar sedan.

Jag har även gjort ändring under "mina inkomster och utgifter", där jag fyllt i uppgifter om inkomst och dylikt. Jag antar därför att även fast någon utmätning för mig ännu inte har börjat, att det möjligen är den redogörelsen som handläggaren lämnar utan åtgärd då jag ännu ej fått utmätning där,
eftersom att det just nu är några dagar tills dom första utslagen kommer.

Kraven som ligger hos kronofogden ligger just nu under "Du har blivit delgiven föreläggandet. Det är nu viktigt att du tar ställning till innehållet i kravet och att du agerar."

Ska ringa till Kronofogden imorgon igen och kolla.

I veckan har jag även ett samtal med min budget och skuldrådgivare, och ska då göra en ny ansökan/komplettera den tidigare möjligen.

Tror du kan ha helt rätt att det handlar om att det är dom uppgifterna jag ändrat på hemsidan som hon svarade att dom lämnar utan åtgärd, och inte att dom svarade på ansökan om skuldsanering efter bara några få dagar och gav avslag.
Jag har alltså både lämnat in en ansökan om skuldsanering som lämnades in för några enstaka dagar sedan, samma dag gjorde jag även ändring under "Mina inkomster och utgifter", och tills jag fått svar från dom imorgon så låter det rimligen som att du har rätt i att det snarare är det dom svarat på, och inte skuldsaneringsansökan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Fast hur menar du då? Du lämnar ju in nya uppgifter och dom gör en ny uträkning. Vad ska du protestera mot?
Fast hur menar du då? Du lämnar ju in nya uppgifter och dom gör en ny uträkning. Vad ska du protestera mot?
Helt ärligt så vågar ja inte riktigt skriva mer här om ifall att handläggaren läser här… Man kan ju misstänka att flertalet läser detta forum…
Ja har fått en handläggare som ja inte drar jämnt med - milt uttryckt !
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Helt ärligt så vågar ja inte riktigt skriva mer här om ifall att handläggaren läser här… Man kan ju misstänka att flertalet läser detta forum…
Ja har fått en handläggare som ja inte drar jämnt med - milt uttryckt !
Det går att överklaga ett omprövningsbeslut om något blev fel. Jag fick det rådet när jag omprövade pga att min man fick jobb och det blev fel lön för han i beslutet. Det tog bara några dagar att rätta till.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Det går att överklaga ett omprövningsbeslut om något blev fel. Jag fick det rådet när jag omprövade pga att min man fick jobb och det blev fel lön för han i beslutet. Det tog bara några dagar att rätta till.
Ja tänkte på just dig faktiskt - när Du omprövade för att ”betala mer” - fick Du först hem ett förslag eller blev de bara direkt en ny betalplan ?! :)
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Nu har det gått 3 veckor sen min handläggare ringde om min ansökan. Fortfarande inget besked om hur det gått...
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Skickade in ansökan för skuldsanering 20/4, hur lång tid brukar det ta innan man blir uppringd?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp