• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mgg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Det hela började med en separation för 10-11 år sen och ja hade bara Tim anställning och ett barn så köpte lite saker på kredit o sen har det rullat på , fick ett barn till, fått fast jobb och extra jobb som sen gått i konkurs så för o klara vardagen så blev det lån för o lösa lån, köpa mat o kläder på kredit o allt möjligt galet och saker som gått till inkasso och höga räntor på alla lån har tillslut blivit för mycket, det går inte ihop och jag ville inte längre hålla på o låna o låna så jag har inte lånat något på snart ett år så vi får se vad dom säger om det.
Har klarat mig sen dess pga av att jag sålt saker, skatteåterbäring och sambo men i april var det stopp så skicka in ansökan då 12/4

Ok tills slut orkar man bara inte. Jag hoppas det ordnar sig för dig och att du blir beviljad. Oftast brukar dem ta hänsyn om det finns med barn med i bilden, så tror att du har stor chans att bli beviljad. Det blir lång/ tuff process och samtal från handläggare. Handläggare kommer fråga massa saker, var bara helt ärlig och säg hur det ligger till.
5år kommer gå fort och så skönt att bara betala en summa till Kfm. Din oro kommer släppa. Lycka till..
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
KF kan fatta beslut ändå.


Men finns det en chans att man får avslag om dom inte kommer i kontakt med borgenären?


En hypotetisk fråga:
Vad händer om tex någon hotar med att förpesta livet för en och vägrar låta en ta med en skuld eller informera om den till saneringen . Ingår den skulden ändå tekniskt sätt i saneringen? (Om Skulden har uppkommit flera år innan saneringen beslutas pch det finns skuldebrev och transaktioner som visar detta etc)
 

Mgg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Vad händer om en borgenär inte inkommer med sin fodran inom angiven tid, eller att handläggarna inte får tag på personen/bolaget?

KFM tar ändå det slutgiltliga beslutet, det berätta min handläggare för mig iaf.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Men finns det en chans att man får avslag om dom inte kommer i kontakt med borgenären?


En hypotetisk fråga:
Vad händer om tex någon hotar med att förpesta livet för en och vägrar låta en ta med en skuld eller informera om den till saneringen . Ingår den skulden ändå tekniskt sätt i saneringen? (Om Skulden har uppkommit flera år innan saneringen beslutas pch det finns skuldebrev och transaktioner som visar detta etc)
Jag vet inte om det är svar på din fråga men en av mina borgenärer motsatte sig att jag skulle få skuldsanering. Detta gjorde att beslut om beviljande drog ut på tiden men KF valde att besluta till min fördel.
Om du får inledande skuldsanering ingår alla skulder som uppkommit innan datum för beslut av inledande, i mitt fall 20170407.
 
Senast ändrad:

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Ok tills slut orkar man bara inte. Jag hoppas det ordnar sig för dig och att du blir beviljad. Oftast brukar dem ta hänsyn om det finns med barn med i bilden, så tror att du har stor chans att bli beviljad. Det blir lång/ tuff process och samtal från handläggare. Handläggare kommer fråga massa saker, var bara helt ärlig och säg hur det ligger till.
5år kommer gå fort och så skönt att bara betala en summa till Kfm. Din oro kommer släppa. Lycka till..
Tack , ja hoppas så innerligt.
Vad fick du för frågor typ när dom ringde dig?
 
  • Gilla
Reaktioner: Mgg

Mgg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Tack , ja hoppas så innerligt.
Vad fick du för frågor typ när dom ringde dig?

Helt ärligt trodde jag typ att hon skulle skälla ut mig ( hade värsta, konstiga tankarna)
Men NEJ hon skällde inte ut mig. Hon var väldigt trevlig, förstående och saklig. Det är ju myndighets personal dem som jobbar på Kfm så alla dem är ju trevliga, så var inte orolig. Hon kollade vad jag jobbade med, inkomst, vad hyran var på mm. Jag typ att hon kollar att dina uppgifter stämmer som du har fyllt i när du skicka in din ansökan. Sen hur skulderna uppstod.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Helt ärligt trodde jag typ att hon skulle skälla ut mig ( hade värsta, konstiga tankarna)
Men NEJ hon skällde inte ut mig. Hon var väldigt trevlig, förstående och saklig. Det är ju myndighets personal dem som jobbar på Kfm så alla dem är ju trevliga, så var inte orolig. Hon kollade vad jag jobbade med, inkomst, vad hyran var på mm. Jag typ att hon kollar att dina uppgifter stämmer som du har fyllt i när du skicka in din ansökan. Sen hur skulderna uppstod.
Handläggarna på KFM är utan tvekan den trevligaste personalen bland de myndigheter jag varit i kontakt med. Dömer inte, har förståelse och är hjälpsamma.
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Jag vet inte om det är svar på din fråga men en av mina borgenärer motsatte sig att jag skulle få skuldsanering. Detta gjorde att beslut om beviljande drog ut på tiden men KF valde att besluta till min fördel.
Om du får inledande skuldsanering ingår alla skulder som uppkommit innan datum för beslut av inledande, i mitt fall 20170407.


Vet du om skulder man ej angivit då också ingår tex en privat skuld man inte angett. Eller kan personen då lämna in skulden efter saneringen och yrka på att få betalning : /
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp