• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ok hur ofta läser privatpersoner/hyresvärdar poit? Kanske svårt att svara på..Men jag visste inte ens att poit fanns innan jag läste om det här på forumet..
Jag tror du kan släppa din oro om detta. Gläd dig åt din beviljade skusan istället för att lägga oro på "what if´s" :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Jäklar va nice. Min dag kommer oxå när jag har så kort tid kvar:) kämpa den sista tiden nu, sen när du är klar så är du värd en ett glas god champagne!
Jag byter champagnen mot Champis om det är ok..dricker inte alkohol :)
 
  • Gilla
Reaktioner: Mgg

Mgg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jag byter champagnen mot Champis om det är ok..dricker inte alkohol :)

Gör du rätt i :)

Är bara orolig att folk får reda på det, speciellt min arbetsgivare. Har inte haft löneutmätning före min skuldsanering. Men vette tusan hur dem skulle få reda på det? Kan arbetsgivare kolla poit?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Gör du rätt i :)

Är bara orolig att folk får reda på det, speciellt min arbetsgivare. Har inte haft löneutmätning före min skuldsanering. Men vette tusan hur dem skulle få reda på det? Kan arbetsgivare kolla poit?
Alla kan kolla POIT, det är en öppen sida. Tror dock inte att man generellt surfar in på POIT om man inte söker ngt specifikt. Tror du kan släppa dina funderingar..
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Idag fick jag beskedet att jag blir beviljad skuldsanering. Så underbart skönt och all min stress släppte. Har över 1miljon i skulder Och betalade 19tusen/månad på alla lånen, lönen räckte inte ens till hyran.

Nu vet jag exakt hur mkt jag ska betala.
Att ha 5050kr kvar när allt är betalt, känns som rena lyxen.

Hur går det för er alla som redan har skuldsanering? Hur har ni gjort när ni har betalningsfri månad? Delar ni upp dem pengarna, så att ni fördelar dem i 5månader i taget?
Idag fick jag beskedet att jag blir beviljad skuldsanering. Så underbart skönt och all min stress släppte. Har över 1miljon i skulder Och betalade 19tusen/månad på alla lånen, lönen räckte inte ens till hyran.

Nu vet jag exakt hur mkt jag ska betala.
Att ha 5050kr kvar när allt är betalt, känns som rena lyxen.

Hur går det för er alla som redan har skuldsanering? Hur har ni gjort när ni har betalningsfri månad? Delar ni upp dem pengarna, så att ni fördelar dem i 5månader i taget?

Grattis :)Hur såg ditt utgångsläge ut? Vad berodde skulder på och hur länge fick du vänta på besked inledande/ beviljad
 

Mgg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Grattis :)Hur såg ditt utgångsläge ut? Vad berodde skulder på och hur länge fick du vänta på besked inledande/ beviljad

Såg väldigt illa ut, skulder på nästan 1miljon. Blancolån,krediter mm.
Ansökte i okt -20 fick inledande slutet på januari. Och slutgiltiga beskedet idag.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Såg väldigt illa ut, skulder på nästan 1miljon. Blancolån,krediter mm.
Ansökte i okt -20 fick inledande slutet på januari. Och slutgiltiga beskedet idag.
Ok ganska likt mig då, fanns det några nyare skulder eller var dom väldigt gamla?
 

Mgg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Ok ganska likt mig då, fanns det några nyare skulder eller var dom väldigt gamla?

Några år gamla. Levde över mina tillgångar. Blev svårt till slut att betala, över 20st räkningar varje månad enbart på lånen. Lönen räckte inte ens till hyran. Fick låna lite privat av en kompis så jag kunde betala hyran. Hon fick tebax dem pengarna när jag fick tebax på skatten. Tack vare henne att jag inte blev bostadslös. Tills slut tog jag modet att ansöka om sanering, det var enda utvägen. Har varit lång/ tuff process mentalt. Nu slipper jag all stress och oro och vet hur mkt pengar jag har över.

5050kr har jag att leva på efter att jag betalat min hyra och till Kfm. Kommer bli tufft men jag ska fasiken klara av det.

Hur ser läget ut för dig?
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Några år gamla. Levde över mina tillgångar. Blev svårt till slut att betala, över 20st räkningar varje månad enbart på lånen. Lönen räckte inte ens till hyran. Fick låna lite privat av en kompis så jag kunde betala hyran. Hon fick tebax dem pengarna när jag fick tebax på skatten. Tack vare henne att jag inte blev bostadslös. Tills slut tog jag modet att ansöka om sanering, det var enda utvägen. Har varit lång/ tuff process mentalt. Nu slipper jag all stress och oro och vet hur mkt pengar jag har över.

5050kr har jag att leva på efter att jag betalat min hyra och till Kfm. Kommer bli tufft men jag ska fasiken klara av det.

Hur ser läget ut för dig?
Det hela började med en separation för 10-11 år sen och ja hade bara Tim anställning och ett barn så köpte lite saker på kredit o sen har det rullat på , fick ett barn till, fått fast jobb och extra jobb som sen gått i konkurs så för o klara vardagen så blev det lån för o lösa lån, köpa mat o kläder på kredit o allt möjligt galet och saker som gått till inkasso och höga räntor på alla lån har tillslut blivit för mycket, det går inte ihop och jag ville inte längre hålla på o låna o låna så jag har inte lånat något på snart ett år så vi får se vad dom säger om det.
Har klarat mig sen dess pga av att jag sålt saker, skatteåterbäring och sambo men i april var det stopp så skicka in ansökan då 12/4
 
  • Gilla
Reaktioner: Mgg

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Vad händer om en borgenär inte inkommer med sin fodran inom angiven tid, eller att handläggarna inte får tag på personen/bolaget?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp