• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Gick ens inte att swisha ju
Att man ska behöva hamna i den situationen när det redan är svårt som det är. Får maningen information om vad det innebär att få inledande, typ att kort spärras om man har kredit och allt sånt som man inte kan veta men som faktiskt händer?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Att man ska behöva hamna i den situationen när det redan är svårt som det är. Får maningen information om vad det innebär att få inledande, typ att kort spärras om man har kredit och allt sånt som man inte kan veta men som faktiskt händer?
Ja blev så ledsen e på utbildning å stå utan pengar , men hon på banken hjälpte mig att öppna ett nytt konto och så kunde jag använda de nya kortet med en gång via Apple Pay .
Men krångligt behöver ändra till lönekontoret också och som du säger de är svårt och jobbigt som de är .
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Ja blev så ledsen e på utbildning å stå utan pengar , men hon på banken hjälpte mig att öppna ett nytt konto och så kunde jag använda de nya kortet med en gång via Apple Pay .
Men krångligt behöver ändra till lönekontoret också och som du säger de är svårt och jobbigt som de är .
Vad skönt att det löste sig med kontot. Apple Pay är bra uppfinning. Förstår att du blev ledsen, krävs inte mycket för att bryta ihop när man kämpat och kämpat. Du får skicka nya kontonr till lönekontoret omgående, om de inte hinner ändra kommer du ev att få en check att lösa.
 

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Vad skönt att det löste sig med kontot. Apple Pay är bra uppfinning. Förstår att du blev ledsen, krävs inte mycket för att bryta ihop när man kämpat och kämpat. Du får skicka nya kontonr till lönekontoret omgående, om de inte hinner ändra kommer du ev att få en check att lösa.
Ska göra de omgående imorgon .
Tack för input ♥️
Är glad att man kan vända sig till detta forum och fler likasinnade som har de kämpigt . Har kunnat stålsätta mig för de mesta men idag blev de som på riktigt lixsom .
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Häromdagen fick maken en creditsafe tagen på sej av Intrum..Precis som jag fick tidigare. Dom har skickat ut kravbrev till oss båda att betalar ni inte nu kommer vi skicka detta till KFM...Jag blev topp tunnor rasande. Gick in på mina sidor (o gubbens) o skrev en aningens arga meddelanden på de ärenden som vi hade. Dan efter fick meddelande om att de bad om ursäkt o skulle skyndsamt ta bort dessa..Dom såg att saneringen var avslutad o att som dom skrev , resten av skulderna skulle makuleras. Makens skulder är nu borta på Intrum...Fortf kvar på mej...Men jag har skickat ett litet meddelande igen ;)
Som sagt...Det finns dom som försöker. Sen kan jag förstå att det går ut brev av misstag...el det säger dom iaf...
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Ska göra de omgående imorgon .
Tack för input ♥️
Är glad att man kan vända sig till detta forum och fler likasinnade som har de kämpigt . Har kunnat stålsätta mig för de mesta men idag blev de som på riktigt lixsom .
<3<3<3
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
De skulder man har under sanering och som sedan försvinner när saneringen är klar. Lagras dessa uppgifter i någon databas som kfm har till personen avlider (i detta exempel jag) att dessa skulder inte kan fortsätta drivas in efter saneringen är avslutad?

I mitt fall där min fru står på en skuld ihop med mig som ingår i min sanering och som är på 180.000 kr när saneringen är klar. Har detta inkassobolag rätt att lägga på rätta på skulden under min sanering så att den inte minskar något när min fru ska börja betala på denna skuld? Detta inkassobolag kastar nämligen på ränta på denna skuld som jag delar med min fru men som ingår i min sanering. När saneringen är klar så har inbetalningen som kfm gjort i maj varje år i fem år ätits upp av räntan nästintill.
 

Vic

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Augusti 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Det varierar, vissa gör upplysning för abonnemang och en beslutad skuldsanering måste vara bland det sämsta ur kreditvärdighetssynpunkt.

Googlade saken lite och vissa verkar bland annat ha inkomstkrav för abonnemang, jag skulle inte vara tvärsäker på att det går att byta. På Fello verkar man kunna betala med kort och då görs ingen upplysning, om jag förstod saken rätt
När man har skuldsanering så ser det inte bra ut om man tar en kreditupplysning då kreditbyråerna kolla upp varje sak man gör på sin kredit. Bästa att köpa ett kontantkort så länge skuldsaneringen pågår.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
De skulder man har under sanering och som sedan försvinner när saneringen är klar. Lagras dessa uppgifter i någon databas som kfm har till personen avlider (i detta exempel jag) att dessa skulder inte kan fortsätta drivas in efter saneringen är avslutad?

I mitt fall där min fru står på en skuld ihop med mig som ingår i min sanering och som är på 180.000 kr när saneringen är klar. Har detta inkassobolag rätt att lägga på rätta på skulden under min sanering så att den inte minskar något när min fru ska börja betala på denna skuld? Detta inkassobolag kastar nämligen på ränta på denna skuld som jag delar med min fru men som ingår i min sanering. När saneringen är klar så har inbetalningen som kfm gjort i maj varje år i fem år ätits upp av räntan nästintill.

Men din fru betalar väl redan nu på den skulden vid sidan av din sanering?
 

Guldjägarn

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
En uppdatering från mitt inlägg igårkväll angående mobilabonnemang. Klurig som jag är och gillar trix och fix med pengar, så lyckades jag förhandla ner mitt Halebop abonnemang med lite "hot" om att byta operatör Fick ner min månadskostnad på Halebop, från 339:- till 269:- i månadskostnad, i 12 månader! Plus att jag fick dubbel surf. Så 40gb abonnemang per månad.
Slog två flugor i en smäll där då, eftersom jag redan är kund och har abonnemang hos dom, så behövdes ingen ny kreditupplysning lr dylikt.

Många bäckar små för att spara extra utgifter under skuldsaneringen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp