• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Hon som ringde va så jävla trevlig och förklara allt och fråga mig om jag hade frågor och hon svarade på allt samt att hon börja förklara allt i detalj hur allt kommer gå vidare. Sen sa hon att jag kunde ringa till henne när jag ville om jag hade frågor och om hon inte kunde svara då bara slänga iväg ett mejl. Jag fråga om man får löneökning ska man ringa in berätta då sa hon får du 1500kr eller mer gör det annars behöver du inte höra av dig, så fick svar på den frågan som många har frågat här i forumet. Hon va super önska att alla kunde få såna som henne hon fråga i typ halva samtalet om mitt mående och hur jag kan ta mig tillväga och massa råd tips. Aja hon va super har haft så mycket fördomar om dom Kronofogden men måste erkänna att jag har haft så fel.
hej, först och främst ett stort jäkla grattis till ditt inledande. Jag ansökte om skuldsanering 15 juni så dem kommer nog ringa till mig snart med. Jag är exakt som du var sjukt nervös över att prata med dem och jag undrar lite hur du lyckades förklara hur alla dina lån har uppstått? Jag själv har också skulder på runt 1.2 miljoner men kan omöjligt säga vad alla olika lån har använts till. I slutet så gick ju den nya lånen bara till att betala av dem andra för att undvika hamna hos kronofogden. Hade du rimliga förklingar på alla dina lån? Eller vad ska man säga
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
hej, först och främst ett stort jäkla grattis till ditt inledande. Jag ansökte om skuldsanering 15 juni så dem kommer nog ringa till mig snart med. Jag är exakt som du var sjukt nervös över att prata med dem och jag undrar lite hur du lyckades förklara hur alla dina lån har uppstått? Jag själv har också skulder på runt 1.2 miljoner men kan omöjligt säga vad alla olika lån har använts till. I slutet så gick ju den nya lånen bara till att betala av dem andra för att undvika hamna hos kronofogden. Hade du rimliga förklingar på alla dina lån? Eller vad ska man säga
Väntar också på samtal och det bästa är att säga precis som det är att du tex lånat för att klara av att betala räkningarna mm. Mina gamla lån vet jag att de är samlingslån men till vilka kommer jag inte ihåg och det är det jag kommer svara om de frågar.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Väntar också på samtal och det bästa är att säga precis som det är att du tex lånat för att klara av att betala räkningarna mm. Mina gamla lån vet jag att de är samlingslån men till vilka kommer jag inte ihåg och det är det jag kommer svara om de frågar.
Jag sa att jag lånade först till en dator för 13 år sedan att det sedan fortsatte med nya lån . Sen när dottern föddes 2015 så var det lån för att ha mat på bordet som gällde och det var ok tyckte handläggaren
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag sa att jag lånade först till en dator för 13 år sedan att det sedan fortsatte med nya lån . Sen när dottern föddes 2015 så var det lån för att ha mat på bordet som gällde och det var ok tyckte handläggaren
Om de vill veta mer specifikt får jag beställa kontoutdrag tänker jag. Var ärlig är det bästa var beredd på avslag så blir man inte så besviken och se till att fixa till problemet till nästa ansökan.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Om de vill veta mer specifikt får jag beställa kontoutdrag tänker jag. Var ärlig är det bästa var beredd på avslag så blir man inte så besviken och se till att fixa till problemet till nästa ansökan.
Ja absolut , sen tror jag väldigt många blir beviljade inledande just andra ansökan ! Jag vet 4 st som fått det på andra ansökan :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja absolut , sen tror jag väldigt många blir beviljade inledande just andra ansökan ! Jag vet 4 st som fått det på andra ansökan :)
Det kan komma att man får redogöra för saker när borgenärerna inkommit med sina krav. Det fick jag så bara för att man har inledande så innebär det inte att det är grönt ljus.
 

Vic

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Augusti 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Väntar också på samtal och det bästa är att säga precis som det är att du tex lånat för att klara av att betala räkningarna mm. Mina gamla lån vet jag att de är samlingslån men till vilka kommer jag inte ihåg och det är det jag kommer svara om de frågar.
Först och främst gå inte in på alla lån som man har tagit om inte de frågar, gå in på omständigheterna typ skilsmässa mm
 

Vic

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Augusti 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Det kan komma att man får redogöra för saker när borgenärerna inkommit med sina krav. Det fick jag så bara för att man har inledande så innebär det inte att det är grönt ljus.
Men det är jobbigt att vänta och man har en klump i magen tills allt är över.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Först och främst gå inte in på alla lån som man har tagit om inte de frågar, gå in på omständigheterna typ skilsmässa mm
Beror väl på vad de frågar? Vill de höra hela historien el kort. Blir nervös o pratar vet ju aldrig eg vad de vill veta.
Livet är ändå kaos
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp