• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vindälva

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
1 April 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Jag har skuldsanering & är ensamstående. Om jag träffar någon i framtiden o vill bli sambo vad händer då? Måste sambo lämna in ekonomisk redovisning av sin ekonomi?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag har skuldsanering & är ensamstående. Om jag träffar någon i framtiden o vill bli sambo vad händer då? Måste sambo lämna in ekonomisk redovisning av sin ekonomi?
Jag har skuldsanering sedan 2 1/2 år och jag blev sambo i början av juni. Jag skickade in en omprövning pga det. Man anger sin nuvarande inkomst och sin sambos inkomst. Fick även dra av min sambos körersättning till & från jobb, vilket gjorde att han & jag hamnande på samma lön (han har några tusenlappar mer i lön än mig). Det blev ingen förändring av min betalplan även då uträkningen gjorde gällande att jag fick 3300kr/mån mer tillgodo pga lägre boendekostnad.
Nej, min sambo behövde inte verifiera några uppgifter, ej heller skicka in något separat, men troligtvis kontrollerade säker KF de uppgifter jag hade angett mot Skatteverkets register om hans inkomst. Inget vi fick vetskap om dock. :)
Ingen av mina borgenärer opponerade sig heller mot KF:s ställningstagande om att min betalplan ej justerades. All good ! :)
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Ringde handläggaren idag och mycket riktigt så gällde det en skuld dom hade glömt ta med, så överklagan gällde inte mitt beslut om sanering, gällde endast att dom ville lägga till en skuld vilket inte skulle påverka mig negativt förutom tidsåtgången hos tingsrätten.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
jag sökte skuldsanering 1 september och då stog det 2,5 mån väntetid. Så hantar att beslut kommer mitten av november förhoppningsvis! Hur tidigt ringer dom? Och vad för frågor? Tips vad man ska vara förberedd med ?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
jag sökte skuldsanering 1 september och då stog det 2,5 mån väntetid. Så hantar att beslut kommer mitten av november förhoppningsvis! Hur tidigt ringer dom? Och vad för frågor? Tips vad man ska vara förberedd med ?
Exempel på frågor:
Hur skulderna uppkommit. Vad du gjort för att lösa situationen (förhandlat med långivare t ex).
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ok! Är det något som de kollar upp i övrigt? Eller kollar de på skulder osv sen går på det och samtalet då?
Faktum är att jag inte kommer ihåg så mycket av mitt första samtal. Det är 4,5 år sedan.
Jag hade dessutom skrivit ett personligt brev som tog upp läget, vad jag gjort och skuldernas uppkomst så dom som fattade beslut hade ett bra (uppenbarligen) underlag att gå på.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Faktum är att jag inte kommer ihåg så mycket av mitt första samtal. Det är 4,5 år sedan.
Jag hade dessutom skrivit ett personligt brev som tog upp läget, vad jag gjort och skuldernas uppkomst så dom som fattade beslut hade ett bra (uppenbarligen) underlag att gå på.
Ok! Har funderat på det med personligt brev om man skulle skicka in det? Kanske kan vara bra ändå än endast samtalet?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp