• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
När KF väljer att inleda en skuldsanering så gör dom en mer omfattande utredning, tillsammans med all information dom får från borgenärer, alltså summa, räntesatser osv. Efter det får du ut ett förslag. Så jag skulle tro att dom isåfall ser det mellan inledande och förslag. Inte före inledande.
Ok! Jag sökte skuldsanering innan sommaren men drog tillbaka den då jag trodde jag kunde de lösa det men just nu känns det hopplöst så funderar på att våga söka
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Ok! Jag sökte skuldsanering innan sommaren men drog tillbaka den då jag trodde jag kunde de lösa det men just nu känns det hopplöst så funderar på att våga söka
Mitt tips är att gå till din kommuns Budget och skuldrådgivare först! Dom är vanligtvis duktiga och ska du söka skusan hjälper dom dig med det! Så det blir helt rätt :)
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Mitt tips är att gå till din kommuns Budget och skuldrådgivare först! Dom är vanligtvis duktiga och ska du söka skusan hjälper dom dig med det! Så det blir helt rätt :)
Ja, var där för något år sedan men kändes som de inte alls vad så sugna, fick ingen sådan mega respons iallafall :(
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Ja, var där för något år sedan men kändes som de inte alls vad så sugna, fick ingen sådan mega respons iallafall :(
Jag hade faktiskt gett det en ny chans, kanske får du någon annan som är bättre?
jag är jätte nöjd med min kommuns. Fick jätte bra hjälp, och helt enkelt klaffade bara rätt direkt!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ok! Tänker om man inte är kvalificerat insolvent eller inte uppfylla skälighetskravet är det inte sånt de borde se när de beslutar att inleda?
Det görs en preliminär bedömning.
Hur ska dom veta om du just blivit dömd för våldtäkt eller något annat som betingar stora skadestånd.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Det görs en preliminär bedömning.
Hur ska dom veta om du just blivit dömd för våldtäkt eller något annat som betingar stora skadestånd.
Det är väl inte så svårt att kolla upp om någon blivit dömd för brott direkt.
Så som det ser ut idag kan man ju kolla upp i princip allt om en person bara man vill.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det är väl inte så svårt att kolla upp om någon blivit dömd för brott direkt.
Så som det ser ut idag kan man ju kolla upp i princip allt om en person bara man vill.

Jo eftersom man inte har tillgång till belastningsregistret behöver man i såfall fråga alla tingsrätter och Åklagarmyndigheten. Det är givetvis ogörbart.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag hade faktiskt gett det en ny chans, kanske får du någon annan som är bättre?
jag är jätte nöjd med min kommuns. Fick jätte bra hjälp, och helt enkelt klaffade bara rätt direkt!
Ja, får ringa och kolla, förra gången var de två mån vänta tid :( vad gjorde du hos din skuldrådgivare?
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
tjohoooo nu har ett år gått av min och sambons skuldsanering, ibland känns det som att vi luras för under vår skuldsanering har vi mer pengar över än vi någonsin haft, lever vi efter budget kan vi spara pengar tillochmed, vilket vi verkligen ska bli bättre på, att spara alltså. Det är nu man inser hur mycket under existensminimum vi levt innan, sambon har även fått ett annat jobb och högre så omprövning att få betala mer är inskickat. Även om stressen över att göra fel och att någon borgenär ska kräva att vår skuldsanering ska avbrytas och ångest över att man inte är lika fri när det gäller abonnemang och lägenheter mm tar över ibland så är det här verkligen det bästa som hänt oss och om 4 år är vi fria från ångest när det gäller vår ekonomi.

Någon mer som känner att det inte var lika tufft med en skuldsanering som man först trodde. Jag förstår att många har det tufft beroende på olika saker men vi har verkligen bantat ner våra utgifter för att det ska finnas utrymme vid inkomstbortfall så som vab och sjukdom.
Lycka till alla ni som sitter och väntar på beslut, all styrka till er och även till er som har ett beslut och känner att det är tufft. Ni klara detta
Vad härligt att läsa. Grattis till första året
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp