• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vindälva

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
1 April 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Är det 3 veckor efter det stått med i poit som gäller innan det vunnit laga kraft? Jag väntar på att en borgenär som är kvar ska godkänna betalplanen o jag undrar hur länge man väntar? 4 veckor har nu gått från utskick av den till samtliga ....
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Är det 3 veckor efter det stått med i poit som gäller innan det vunnit laga kraft? Jag väntar på att en borgenär som är kvar ska godkänna betalplanen o jag undrar hur länge man väntar? 4 veckor har nu gått från utskick av den till samtliga ....
Ja, det är tre veckor efter det datumet beslutet togs.
Tyvärr så kan borgenärerna dra ut på tiden innan de svarar och kan ibland få flera påminnelser innan de gör det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja, det är tre veckor efter det datumet beslutet togs.
Tyvärr så kan borgenärerna dra ut på tiden innan de svarar och kan ibland få flera påminnelser innan de gör det.

Nu blandar du ihop inledandet och beslut om skuldsanering. Inkommer ett överklagande från en borgenär mer än 3 veckor efter beslutet togs så bör det avvisas.
Det som gör att man kl 8 på morgonen 3 veckor efter beslutet inte kan säga att det är laga kraft är att det kan ha inkommit överklagande men inte registrerats än,
Det kommer in till fel avdelning och tar då några dagar att skicka om, men har nått myndigheten i tid.
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Fick precis sms från Kronofogden att jag har fått en handläggare som har börjat handlägga min ansökan om skuldsanering och att han kommer att ringa mig under dagen. Herregud, är så nervös så jag nästan gråter. Vad frågar de? Jag har mina skulder etc nerskrivna. Kan berätta varför de har tagit men kan inte precisera vad pengarna har gått till. Skilsmässa - dyr hyra/låg lön - lån som har tagits i panik för att gå runt - ihopbakslån för att komma ner i kostnad i en ökande karusell typ.
 
  • Gilla
Reaktioner: Mea

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nu blandar du ihop inledandet och beslut om skuldsanering. Inkommer ett överklagande från en borgenär mer än 3 veckor efter beslutet togs så bör det avvisas.
Det som gör att man kl 8 på morgonen 3 veckor efter beslutet inte kan säga att det är laga kraft är att det kan ha inkommit överklagande men inte registrerats än,
Det kommer in till fel avdelning och tar då några dagar att skicka om, men har nått myndigheten i tid.
Jag svarade på två olika saker.
Laga kraft och svar på betalplanen vilket jag uppfattade det som att hen menade
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Fick precis sms från Kronofogden att jag har fått en handläggare som har börjat handlägga min ansökan om skuldsanering och att han kommer att ringa mig under dagen. Herregud, är så nervös så jag nästan gråter. Vad frågar de? Jag har mina skulder etc nerskrivna. Kan berätta varför de har tagit men kan inte precisera vad pengarna har gått till. Skilsmässa - dyr hyra/låg lön - lån som har tagits i panik för att gå runt - ihopbakslån för att komma ner i kostnad i en ökande karusell typ.
Ta det lugnt bara och försök svara på deras frågor kortfattat.
Det kommer att gå bra!
 

Mea

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Maj 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Fick precis sms från Kronofogden att jag har fått en handläggare som har börjat handlägga min ansökan om skuldsanering och att han kommer att ringa mig under dagen. Herregud, är så nervös så jag nästan gråter. Vad frågar de? Jag har mina skulder etc nerskrivna. Kan berätta varför de har tagit men kan inte precisera vad pengarna har gått till. Skilsmässa - dyr hyra/låg lön - lån som har tagits i panik för att gå runt - ihopbakslån för att komma ner i kostnad i en ökande karusell typ.
Lycka till! Min man ansökte 28e april så han väntar. Hoppas att han med får sitt samtal snart.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp