• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
När jag ansökte fanns det en liten ruta där man kunde skriva ett par rader. Blev mitt personliga brev.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Behövs inte personligt brev längre när man ansöker om skuldsanering online?
Hur har ni andra gjort? Kompletterat med brev efteråt?
Jag har hjälpt flera att ansöka och i den nya tjänsten finns inget utrymme för personligt brev. Det verkar som handläggare på KFM ringer upp och ställer frågor och då har man en chans att säga sitt, detta sker innan några beslut tas. Detta har varit gången i alla de fall jag varit behjälplig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 944
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Att du haft löneutmätning påverkar inte hur mycket du ska betala per månad till skuldsaneringen
 

lia20

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
97
Poäng
247
Jag har hjälpt flera att ansöka och i den nya tjänsten finns inget utrymme för personligt brev. Det verkar som handläggare på KFM ringer upp och ställer frågor och då har man en chans att säga sitt, detta sker innan några beslut tas. Detta har varit gången i alla de fall jag varit behjälplig.
Det stämmer, skuldsaneringen ska ha infört någon form av standardiserat frågebatteri
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Som handläggare var man nog ett trötta på att få en bibel med varje ansökan. Mitt personliga brev var tre rader, fick inga frågor under handläggningen ändå...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 944
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Som handläggare var man nog ett trötta på att få en bibel med varje ansökan. Mitt personliga brev var tre rader, fick inga frågor under handläggningen ändå...

Det tror jag också, mycket ointressant som skrevs antar jag.
Verkställande får det också men inte lika ofta, men man har suttit några gånger och läst 8 sidor långa brev för att se om något av relevans kan finnas
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Kort och koncist tror jag de flesta handläggare uppskattar. Vet själv hur det är när vissa kunder ska berätta hela sin livshistoria...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det tror jag också, mycket ointressant som skrevs antar jag.
Verkställande får det också men inte lika ofta, men man har suttit några gånger och läst 8 sidor långa brev för att se om något av relevans kan finnas
Relevant för den som berättar antar jag.....
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Relevant för den som berättar antar jag.....

samtidigt irrelevant för handläggaren. Det går att berätta sin historia kort t.e.x

Jag är skuldsatt pga ett långvarigt spelmissbruk (15 år) äger inget av värde och sedan skilsmässa för ett år sedan bor jag i min bil. Räntorna på mina lån gör att skulderna ökar ca 10000 varje månad trots maxinbetalningar.

sen tror jag att jag hade med en rad om att jag knappra antidepressiva för att orka jobba...

Möter kriterierna för att få inledande tänkte att bakgrunden till beroendet, läkarutlåtande osv kan man ta efter inledandet. Behövdes dock aldrig. Hade kunnat skriva tio sidor om vad som orsakade spelberoendet och om mitt mående dem senaste åren innan jag ansökte, men kände att det förmodligen är irrelevant. Som handläggare är man nog ändå ett bedövad eftersom man läser liknande personliga brev varje dag och i de flesta fall är det förmodligen personliga tragedier.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp