• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
274
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Sökte direkt efter avslag. Hade glömt första gången skulder så han ca 200k så fick avslag pga att jag kunde betala inom när framtid. Andra gången kommer jag inte ihåg vad det var och tredje gången beviljad skuldsanering för ca 7 månaders sen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Vilken skulle du säga är den vanligaste faktorn till skuldsanering Lasse? Det jag menar är alltså vad är huvudsakliga faktorn till att en individ hamnat i ett läge att man vill få sina skulder sanerade. Är det missbruk av något slag? Överkonsumtion? Börsspekulationer?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Vilken skulle du säga är den vanligaste faktorn till skuldsanering Lasse? Det jag menar är alltså vad är huvudsakliga faktorn till att en individ hamnat i ett läge att man vill få sina skulder sanerade. Är det missbruk av något slag? Överkonsumtion? Börsspekulationer?
Jag har läst någonstans att det vanligaste är plötsliga händelser som leder till nedsatt betalningsförmåga, tex sjukdom, arbetslöshet, skilsmässa osv. Stämmer det?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Om man nu inte får skuldsanering och har löneutmätning i flera år sjunker ens skulderna? Kan man ens bli skuldfri på 15år som de snackar om...

Det beror ju på vad man tjänar och hur stora skulder det handlar om. Jag har haft massor av skulder som har gått till löneutmätning och blivit betalda, och så antar jag att det är för de flesta som hamnar i den situationen.
 

Birgitta88

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 December 2019
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Det beror ju på vad man tjänar och hur stora skulder det handlar om. Jag har haft massor av skulder som har gått till löneutmätning och blivit betalda, och så antar jag att det är för de flesta som hamnar i den situationen.

ja alltså släpper jag allt nu så är de väll uppemot 800-900tusen i skulder... tjänar väll 300.000 om året ungefär!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
ja alltså släpper jag allt nu så är de väll uppemot 800-900tusen i skulder... tjänar väll 300.000 om året ungefär!
Kan ta tid tyvärr jag tjänar nu 500000kr och kommer få en ökning nästa år och för mig har det inte minskat så mycket eller inte alls:( men då har jag bara haft utmätning sen september
Har ca 1 miljon i skuld.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vilken skulle du säga är den vanligaste faktorn till skuldsanering Lasse? Det jag menar är alltså vad är huvudsakliga faktorn till att en individ hamnat i ett läge att man vill få sina skulder sanerade. Är det missbruk av något slag? Överkonsumtion? Börsspekulationer?

Det var en bra fråga.. magkänsla är att enskilt största är överkonsumtion
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag har läst någonstans att det vanligaste är plötsliga händelser som leder till nedsatt betalningsförmåga, tex sjukdom, arbetslöshet, skilsmässa osv. Stämmer det?

Det är ungefär de vanligaste orsakerna till att man kommer till verkställighet. Även pension
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp