• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Jag har läst om personer som bara fått brev om avslag. Jag skulle tro att dom inte ringer vid varje avslag speciellt inte om det är tydligt på en gång att någon inte uppfyller kraven.

Dom ska försöka ringa till alla vad jag förstått
 

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Där har vi fått olika information, när jag ringde KF och frågade hur jag skulle göra så sa dem att det bestämmer du själv, för oss påverkas inte din ansökan om det kommer in ärenden hos oss eller inte så länge det inte är nya ärenden från nya aktörer som inte är med i din ansökan, så jag har betalat till dem jag kunnat och struntat i resten, vi får väll se vad de säger, han jag pratade sa att det är inte troligt att något ärende hinner komma in till dem, så han sa att de flesta släpper allt, men det där bestämmer man själv.

Jag skulle vilja släppa allt men har valt att fortsatt betala på de 2 lånen som jag har gemensamt med andra, samt kreditkorten och köp jag gjort på avbetalning.
Men Credento, Konsumentkredit, Viaconto, Loanstep, Sms-pengar, Monetti, Farilo, Betalkoll, Flexlimit, Thorn, de har fått min sista krona.

Rätt eller fel, ingen aning men så har jag gjort iaf.
Jag har ju också gjort så ! Jag vet inte vad som är rätt , de verkar olika från handläggare till handläggare …
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har ju också gjort så ! Jag vet inte vad som är rätt , de verkar olika från handläggare till handläggare …

Ja förstår . De verkar vara olika men han tyckte jag skulle ha pengar att leva för .
Men jag har betalt vad jag kunnat varje månad .
Nu ska du inte betala något och du kommer att få behålla allt I september då du börjar betala i oktober.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp