• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nu handlade det ju om att vederbörande precis skickat in sin ansökan. Fram till ett ev beslut om inledande är det bra att betala på CSN. Inget fryses ju förrän vid beslut.
Det var vad kfm och budget och skuldrågivaren uppmanade mig att göra, släpp allt men betala ditt CSN.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
249
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Det var vad kfm och budget och skuldrågivaren uppmanade mig att göra, släpp allt men betala ditt CSN.
Det jag menar är att som att du inte har något förbehålllsbekopp för CSN och du kanske inte har råd att betala det så är det ingen fara.

visst de är väll bra om man kan betala men om man har löneutmätnings finns det kanske inte utrymme.
Jag menade mer att om man lär välja mat eller CSN så är de ingen fara att släppa CSN.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
För att CSN inte ingår i din sanering bortsett från förfallna belopp.

Så det enda som händer om man följer rådet är att man har mer CSN-lån som inte omfattas av skuldsaneringen?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Så det enda som händer om man följer rådet är att man har mer CSN-lån som inte omfattas av skuldsaneringen?
Precis.
För mig kändes det helt rätt då jag hela tiden betalat alla fasta utgifter och mitt CSN.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det jag menar är att som att du inte har något förbehålllsbekopp för CSN och du kanske inte har råd att betala det så är det ingen fara.

visst de är väll bra om man kan betala men om man har löneutmätnings finns det kanske inte utrymme.
Jag menade mer att om man lär välja mat eller CSN så är de ingen fara att släppa CSN.
Det är ingen fara att släppa sitt CSN men jag hade utrymme att betala in till inledande så jag gjorde det valet. Då CSN inte ingår i skuldsaneringen så kände jag att det var bättre att betala det och det var faktiskt det rådet jag fick.
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
249
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Det är ingen fara att släppa sitt CSN men jag hade utrymme att betala in till inledande så jag gjorde det valet. Då CSN inte ingår i skuldsaneringen så kände jag att det var bättre att betala det och det var faktiskt det rådet jag fick.
Förstår men de omfattas ju dvs det som gått till KFM
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
249
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Men vill man göra rätt för sig så är det rätt väg.
Såklart men om du har löneutmätning så kanske inte alla har utrymme för det.
Jag ville bara lyfta just det.

jag betalade CSN tills slutet på 2020, sen fick jag rådet utav KFM att inte betala de va inte inräknat i förbehållsbeloppey.

vet inte vad som är rätt eller fel här
 

Inledande12

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej! Vill bara ge er en "heads up" innan ni söker om skuldsanering!

Har ni tagit mobiler och liknande på abonnemang, för att sen sälja. Se till att ni har avslutat dom och fått en räkning på klumpsumma istället!!

Jag hade cirka 7 olika abonnemang vid godkänd skuldsanering, som nu blivit avslutade och jag har fått ca 100,000 i inkassoskulder som inte ingår i saneringen.

rätt tuff att både betala på sanering, samtidigt som inkasso vill ha 100,000. men dom är rätt förstående eftersom jag har sanering. så avbetalning på 500:- har jag på hälften typ. Resten bara ligger och växer...

Har någon koll på om dom ska ingå? får ni gärna ge mig tips :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp