• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Stämmer såklart för dem som har höga inkomster och sanering.
Har man mindre inkomster spelar inte de betalfria månaderna någon roll eftersom det är så liten summa som får behållas.
Var inte Du sjuksköterska?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 597
Poäng
10 387
Så du menar att någon som tex har en betalplan på tex 500kr per månad täcker upp för de ökade levnadskostnaderna för årets alla 12 månader bara för att personen har två betalfria månader per år?

Nej men har man så låg inkomst att man har 500 kr I utrymme för betalning i en skuldsanering så kommer betalningsfrihet året runt inte tillföra mer än 500kr, även vid avslutad skuldsanering så blir ens tillgängliga inkomst inte mer än 500 kr till, oavsett om bensinen kostar 50 kr liter eller elräkningen blir 8000 på en månad så måste man kunna hantera det i det läget med sina 500 kr.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Nej men har man så låg inkomst att man har 500 kr I utrymme för betalning i en skuldsanering så kommer betalningsfrihet året runt inte tillföra mer än 500kr, även vid avslutad skuldsanering så blir ens tillgängliga inkomst inte mer än 500 kr till, oavsett om bensinen kostar 50 kr liter eller elräkningen blir 8000 på en månad så måste man kunna hantera det i det läget med sina 500 kr.
500kr x 12 månader blir inte 500 vad jag vet.
Oavsett så var det lite tanken med att jag ställde frågan så som jag gjorde, om man tänkt justera normalbeloppen som förbehållet beräknas på.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Både jag och sambon har sanering, och vi börjar bli väldigt påverkade av de höjda priserna på allt… kläder, mat, bränsle, el osv.. det finns ju inga marginaler för detta och vi har bara sett starten på vad som kommer bli enorma ökningar i priser. Ja, bufferten, men den förväntas täcka så mycket annat. Är det tal om någon ytterligare höjning av förbehållsbelopp eller andra förändringar pga ökade generella levnadskostnader?
Om du är i behov av bil för att ta dig till och från jobbet så finns det med i din plan så även till buss/tågkort. Räcker det inte så ompröva.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 597
Poäng
10 387
500kr x 12 månader blir inte 500 vad jag vet.
Oavsett så var det lite tanken med att jag ställde frågan så som jag gjorde, om man tänkt justera normalbeloppen som förbehållet beräknas på.

Bra att jag svarat på det ovan redan då, så är det klart.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Ja jag fick samtal igår fredag och fick beslut om inledande under samtalets gång. Handläggaren var jättetrevlig och vi pratade rätt länge. Jag ansökte för andra gången 11 januari i år.
Ok! Ringer dom säkert mig i veckan! Är så nervös! Behöver verkligen detta! Åh! Måste varit super skönt att få reda på det på en gång! Skickade de ett sms innan de ringde ?!
 

Even

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 Mars 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
12
Poäng
41
Ok! Ringer dom säkert mig i veckan! Är så nervös! Behöver verkligen detta! Åh! Måste varit super skönt att få reda på det på en gång! Skickade de ett sms innan de ringde ?!
Japp ca 1 timme innan
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp