• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
Vi (min fru) har fått ett erbjudande att köpa en bit mark för riktigt bra pris, Cirka 100k. Marken är värd kanske 350k. Min fru har inga skulder och aldrig haft ett lån i hela sitt liv men var har tyvärr inga större sparpengar så hon skulle ta ett lån för detta isåfall. Jag är ju mitt inne i min skuldsanering så kan detta ställa till några problem?

Visst hushållets kostad kommer ju gå upp 1500 kr men det klarar vi utan problem med bufferten och dom betalningsfria månaderna. Tänkte mest om nån borgenär inte gillar det men det är ju inte henne dom kollar. Jag kommer inte stå skriven på marken.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Vi (min fru) har fått ett erbjudande att köpa en bit mark för riktigt bra pris, Cirka 100k. Marken är värd kanske 350k. Min fru har inga skulder och aldrig haft ett lån i hela sitt liv men var har tyvärr inga större sparpengar så hon skulle ta ett lån för detta isåfall. Jag är ju mitt inne i min skuldsanering så kan detta ställa till några problem?

Visst hushållets kostad kommer ju gå upp 1500 kr men det klarar vi utan problem med bufferten och dom betalningsfria månaderna. Tänkte mest om nån borgenär inte gillar det men det är ju inte henne dom kollar. Jag kommer inte stå skriven på marken.
Dom kan inte säga nånting om vad din fru äger eller köper.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Jävlar vad less man blir när det snart tagit 2 månader hos tingsrätten pga en överklagan från collector att dessa vill ha med en skuld till. Och då frågar man tr hur det går i ärendet och det dem svarar är att alla har inte blivit delgivna ännu. Kan garantera att hade det varit omvänt så hade det jagats med fackla och grep för att få svar från en gäldenär...
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Försökt hitta men hittar inte, visst var det så att man inte behöver meddela skuldsaneringen om man byter jobb men har samma lön ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vi (min fru) har fått ett erbjudande att köpa en bit mark för riktigt bra pris, Cirka 100k. Marken är värd kanske 350k. Min fru har inga skulder och aldrig haft ett lån i hela sitt liv men var har tyvärr inga större sparpengar så hon skulle ta ett lån för detta isåfall. Jag är ju mitt inne i min skuldsanering så kan detta ställa till några problem?

Visst hushållets kostad kommer ju gå upp 1500 kr men det klarar vi utan problem med bufferten och dom betalningsfria månaderna. Tänkte mest om nån borgenär inte gillar det men det är ju inte henne dom kollar. Jag kommer inte stå skriven på marken.
Det bör inte påverka, borgenärer kan ju alltid begära omprövning men har svårt att se hur det skulle påverka.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jävlar vad less man blir när det snart tagit 2 månader hos tingsrätten pga en överklagan från collector att dessa vill ha med en skuld till. Och då frågar man tr hur det går i ärendet och det dem svarar är att alla har inte blivit delgivna ännu. Kan garantera att hade det varit omvänt så hade det jagats med fackla och grep för att få svar från en gäldenär...
Nja, det handläggs nog rätt lika..
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
Den person du pratar med första gången som inleder skuldsanering, är det den personliga handläggaren eller får pratar man med olika hela tiden?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Den person du pratar med första gången som inleder skuldsanering, är det den personliga handläggaren eller får pratar man med olika hela tiden?
Det är handläggaren som har ärendet. Det händer att dessa byts under ärendets gång men tanken är att det ska vara samma
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp