• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
För mig tog det lite drygt 5 månader från ansökan till beslut. Den 16/3-21 tog KF emot min ansökan. 24/5 ringde handläggaren och samma dag fick jag inledande. 13/7 godkände jag betalplanen och i fredags kom beslutet om skuldsanering.
Oj, vad snabbt och smidigt det gick! Skönt när de går snabbt och smidigt! :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Nu tänker jag att jag gör såhär, jag ringer imorgon för att se om man kan få kontakt med en budget och skuldrådgivare som kan hjälpa mig med ansökan så jag får in den så snabbt som möjligt! För två år sen tog det en månad att få tid men känner att jag inte ha tid att vänta med annars kanske personen kan hjälpa över telefon! Jag testade hur mycket jag skulle få behålla på hemsidan och det var ca 14 tusen, antar att tvåtusen av dom är barnbidraget ä. Men tyckte ändå det var helt ok summa ändå att leva på. Eller hur mkt får ni som har två barn?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nu tänker jag att jag gör såhär, jag ringer imorgon för att se om man kan få kontakt med en budget och skuldrådgivare som kan hjälpa mig med ansökan så jag får in den så snabbt som möjligt! För två år sen tog det en månad att få tid men känner att jag inte ha tid att vänta med annars kanske personen kan hjälpa över telefon! Jag testade hur mycket jag skulle få behålla på hemsidan och det var ca 14 tusen, antar att tvåtusen av dom är barnbidraget ä. Men tyckte ändå det var helt ok summa ändå att leva på. Eller hur mkt får ni som har två barn?

Alla får behålla det dom ska behålla, ensam vuxen ganska precis 5k, barn typ 3k beroende på ålder, bostadskostnad, resor till jobbet barnomsorg och sjukdomskostnader, dessa varierar ju mellan olika personer. Summera, klart.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ok! Stog såhär på deras hemsida men kanske fattade fel

Skuldsanering​

Handläggningstiderna gäller för skuldsanering och skuldsanering för företagare.


Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får besked om att vi har gått vidare med den eller avslagit den.
Uppdaterat den 12 augusti.
Ärende
Handläggningstid just nu2,5 månader


Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får ett beslut om att du har fått skuldsanering.
Uppdaterat den 12 augusti.
Ärende
Handläggningstid just nu7 månader
Det stämmer säkert, var 24 veckor när jag sökte 2018. Har säkert kortats sedan dess.
 

Orolig123

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Augusti 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
För mig tog det lite drygt 5 månader från ansökan till beslut. Den 16/3-21 tog KF emot min ansökan. 24/5 ringde handläggaren och samma dag fick jag inledande. 13/7 godkände jag betalplanen och i fredags kom beslutet om skuldsanering.
Fy orättvist.

Jag fick inledande långt före dig, i början av maj och har inte ens fått betalplan hemskickad ännu.
 

Guldjägarn

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Nu har det gått 4 veckor sedan jag fick mitt beslut om skuldsanering. Har inte hört nånting sedan dess och dom 3 veckorna är passerad. Antar att min skuldsanering vunnit laga kraft nu.
Mitt inledande startade i början på december 2020. Fick avslag i februari eller mars tro ja de var, så överklade jag till tingsrätten och dom biföll i min linje och återförvisade det till kronofogden. Fortsatte ändå att betala in pengar under hela processen för att vinna lite tid på det. Det gläder mig att jag gjorde så med facit i hand, för nu har jag då totalt bara 4 år och 4 månader kvar innan jag är en fri man igen
Grädden på moset är att jag fyller 34 år i början av december 2024. Så det blir helt underbart att jag ser den månaden som den bästa födelsedagspresenten i mitt nya ekonomiska liv med betalsningsfri månad och att saneringen tar slut ❤
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Nu har det gått 4 veckor sedan jag fick mitt beslut om skuldsanering. Har inte hört nånting sedan dess och dom 3 veckorna är passerad. Antar att min skuldsanering vunnit laga kraft nu.
Mitt inledande startade i början på december 2020. Fick avslag i februari eller mars tro ja de var, så överklade jag till tingsrätten och dom biföll i min linje och återförvisade det till kronofogden. Fortsatte ändå att betala in pengar under hela processen för att vinna lite tid på det. Det gläder mig att jag gjorde så med facit i hand, för nu har jag då totalt bara 4 år och 4 månader kvar innan jag är en fri man igen
Grädden på moset är att jag fyller 34 år i början av december 2024. Så det blir helt underbart att jag ser den månaden som den bästa födelsedagspresenten i mitt nya ekonomiska liv med betalsningsfri månad och att saneringen tar slut ❤
Varför fick du avslag ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nu har det gått 4 veckor sedan jag fick mitt beslut om skuldsanering. Har inte hört nånting sedan dess och dom 3 veckorna är passerad. Antar att min skuldsanering vunnit laga kraft nu.
Mitt inledande startade i början på december 2020. Fick avslag i februari eller mars tro ja de var, så överklade jag till tingsrätten och dom biföll i min linje och återförvisade det till kronofogden. Fortsatte ändå att betala in pengar under hela processen för att vinna lite tid på det. Det gläder mig att jag gjorde så med facit i hand, för nu har jag då totalt bara 4 år och 4 månader kvar innan jag är en fri man igen
Grädden på moset är att jag fyller 34 år i början av december 2024. Så det blir helt underbart att jag ser den månaden som den bästa födelsedagspresenten i mitt nya ekonomiska liv med betalsningsfri månad och att saneringen tar slut ❤
Gå in och kolla om ditt skuldsaldo hos kfm är nollat.
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Nu har det gått 4 veckor sedan jag fick mitt beslut om skuldsanering. Har inte hört nånting sedan dess och dom 3 veckorna är passerad. Antar att min skuldsanering vunnit laga kraft nu.
Mitt inledande startade i början på december 2020. Fick avslag i februari eller mars tro ja de var, så överklade jag till tingsrätten och dom biföll i min linje och återförvisade det till kronofogden. Fortsatte ändå att betala in pengar under hela processen för att vinna lite tid på det. Det gläder mig att jag gjorde så med facit i hand, för nu har jag då totalt bara 4 år och 4 månader kvar innan jag är en fri man igen
Grädden på moset är att jag fyller 34 år i början av december 2024. Så det blir helt underbart att jag ser den månaden som den bästa födelsedagspresenten i mitt nya ekonomiska liv med betalsningsfri månad och att saneringen tar slut ❤
Fick du förslag på skuldsanering före du fick avslag? Eller du fick avslag innan du fick ett förslag? Vad var orsaken för avslag om man får fråga?
Grattis och lycka till!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp