• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag sitter seriöst på att söka skuldsanering, orkar inte mer med detta! Försöker klara ut detta med betalnings plan, utan betalnings plan? Tre år? Fem år?


Och blir man nekad skuldsanering får man en anmärkning då?

Har skulder på 770 tusen, samt 190 hos min mamma men det är ju privat då hon tog ett lån åt mig. Finns det en chans?
Blir man nekad skuldsanering så får man en anmärkning i tre år om skulderna har kommit till kfm och man har fått utslag.

Har du inga kids så får du anmärkning i fem år och betalningsplan på fem år. Har du kids får du anmärkning i fem år och betalningsplan på mellan 2-3 år.
 
  • Gilla
Reaktioner: Mea

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Blir man nekad skuldsanering så får man en anmärkning i tre år om skulderna har kommit till kfm och man har fått utslag.

Har du inga kids så får du anmärkning i fem år och betalningsplan på fem år. Har du kids får du anmärkning i fem år och betalningsplan på mellan 2-3 år.
Kan få 5 år med barn med! 2 år känns väldigt ovanligt med
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Blir man nekad skuldsanering så får man en anmärkning i tre år om skulderna har kommit till kfm och man har fått utslag.

Har du inga kids så får du anmärkning i fem år och betalningsplan på fem år. Har du kids får du anmärkning i fem år och betalningsplan på mellan 2-3 år.
Ok!

Har inget hos kf och kan nog lyckas hålla mig borta! : ) Ja, jag har två barn en på 4 och 8. Är der så för alla med barn?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Ok!

Har inget hos kf och kan nog lyckas hålla mig borta! : ) Ja, jag har två barn en på 4 och 8. Är der så för alla med barn?
Nej är det inte, kan säkert få 2 år men aldrig hört någon som fått det. 4 år är nog inte omöjligt men kan bli 5 med är från fall till fall
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Nej är det inte, kan säkert få 2 år men aldrig hört någon som fått det. 4 år är nog inte omöjligt men kan bli 5 med är från fall till fall
Ja, har räknat med fem om jag ens kommer få det, ska göra en ansökan i helgen är ändå värt att chansa känner jag
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ja, har räknat med fem om jag ens kommer få det, ska göra en ansökan i helgen är ändå värt att chansa känner jag
Väl värt att skicka in en ansökan. Jag har aldrig hört om skuldsanering på två år. Som du skriver så tror jag man skall utgå från fem år om man blir beviljad. Skulle det bli kortare tid får man se det som en bonus.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Väl värt att skicka in en ansökan. Jag har aldrig hört om skuldsanering på två år. Som du skriver så tror jag man skall utgå från fem år om man blir beviljad. Skulle det bli kortare tid får man se det som en bonus.

Ja, precis! Och skulle det hända att de skulle bli kortare, guud vad jag skulle börja spara! Jag hoppas verkligen att de går igenom är så trött på detta
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp