• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, upplysning

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kulan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
27 December 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Jag fick en för en stund sedan trots avslutad skuldsanering sen två månader tillbaka, de tog även en på mig dagen efter avslutad skuldsanering.
Varför fortsätter de ta upplysning på dig trots avslutad sanering? Vad är syftet liksom. Deklarationen för 2023 är ju inte ens klar om de nu vill se vad du tjänade förra året.

Kommer man aldrig bli kvitt dessa upplysningar. Jag har 1 år kvar på min sanering och vill slappna av efter det. Men när de gör såhär blir man ju orolig med denna konstanta kontroll.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag fick en för en stund sedan trots avslutad skuldsanering sen två månader tillbaka, de tog även en på mig dagen efter avslutad skuldsanering.
Skojar du ?! Jag hade blivit SKOGSTOKIG om dom hade gjort så på mig efter min skuldsanering var avslutad…
Hoppas verkligen att du kontaktar dom och ger dom en omgång… :mad:

Ännu har det inte ramlat in en något från dom i min Kivra…
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Varför fortsätter de ta upplysning på dig trots avslutad sanering? Vad är syftet liksom. Deklarationen för 2023 är ju inte ens klar om de nu vill se vad du tjänade förra året.

Kommer man aldrig bli kvitt dessa upplysningar. Jag har 1 år kvar på min sanering och vill slappna av efter det. Men när de gör såhär blir man ju orolig med denna konstanta kontroll.
Detta har dom ingen rätt att göra överhuvudtaget! Under pågående skuldsanering, så får dom det, men absolut inte när den är avslutad ! Jag ser RÖTT när jag läser sånt här…
 

Kulan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
27 December 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Detta har dom ingen rätt att göra överhuvudtaget! Under pågående skuldsanering, så får dom det, men absolut inte när den är avslutad ! Jag ser RÖTT när jag läser sånt här…
Jag ser också rött! Ska man aldrig få slappna av liksom. Även om utbetalning till ”borgisarna” sker två månader efter avslutad sanering så ska de ändå inte ta upplysning. Är saneringen avslutad så är den avslutad.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag ser också rött! Ska man aldrig få slappna av liksom. Även om utbetalning till ”borgisarna” sker två månader efter avslutad sanering så ska de ändå inte ta upplysning. Är saneringen avslutad så är den avslutad.
Exakt. Att utbetalningen sker efter saneringen är klar är ju inget giltigt skäl. Jag hoppas verkligen @Ny2018 kontaktar Intrum och ger dom en j-a omgång…
Fullständigt oacceptabelt!!
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Finns det inga regler om att avslutad skuldsanering vinner laga kraft? Liknande en påbörjad skuldsanering vinner laga kraft 3 veckor efter besked.

Eller hur länge har dom rätt att kolla upp man och i vilket syfte efter avslutad skuldsanering?
 

Kulan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
27 December 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Exakt. Att utbetalningen sker efter saneringen är klar är ju inget giltigt skäl. Jag hoppas verkligen @Ny2018 kontaktar Intrum och ger dom en j-a omgång…
Fullständigt oacceptabelt!!
Hoppas verkligen att de får en snyting av Ny2018.
Har även läst diskussioner här om att borgenärerna kan närsom och hur länge som helst ansöka om omprövning som inte gäller betalningsutrymme. Hur länge ska man bli kontrollerad och i så fall vad är det som kollas och ses som skäligt att ompröva när skusan är avslutad. Även om man inte har något att dölja ( nu vet jag ju inte skälen till att de skulle ompröva efter skusan) så inger det en känsla av obehag att behöva vara kontrollerad livet ut.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Finns det inga regler om att avslutad skuldsanering vinner laga kraft? Liknande en påbörjad skuldsanering vinner laga kraft 3 veckor efter besked.

Eller hur länge har dom rätt att kolla upp man och i vilket syfte efter avslutad skuldsanering?
Ja det skulle man verkligen vilja veta:)
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Skojar du ?! Jag hade blivit SKOGSTOKIG om dom hade gjort så på mig efter min skuldsanering var avslutad…
Hoppas verkligen att du kontaktar dom och ger dom en omgång… :mad:

Ännu har det inte ramlat in en något från dom i min Kivra…
Det gjorde dom på mej oxå, typ 2-3 månader efter avslutad sanering plus krävde mej på resterande betalning..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp