• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, samtal från handläggare?

Lock

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
10 September 2024
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
15
Poäng
51
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Idioten

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
3 Februari 2015
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
8
Poäng
42
Vi har efter lite förseningar med sjukdom hos handläggare äntligen haft vårt samtal. Blev över högtalartelefon där våra ansökningar kördes parallellt med både mig och min fru.
Idag fick vi brev på Kivra samtidigt att vi båda har fått inledande! En stor lättnad efter oro över både hus och leasingbil, nu hoppas vi att det håller hela vägen! Fortsatt nervösa 6-7 veckor men bara att hoppas på det bästa!
Grattis till inledande.

Hur stort övervärde på huset ?
 

Hennin24

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
18 Mars 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Lät konstigt att inte leasingbilen var ett problem faktiskt
Handläggaren var väldigt skeptisk till en början men vi har kort tid kvar på kontraktet, relativt låg månadskostnad och behov av bil för att kunna jobba mina arbetstider.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Handläggaren var väldigt skeptisk till en början men vi har kort tid kvar på kontraktet, relativt låg månadskostnad och behov av bil för att kunna jobba mina arbetstider.
Förstår. Spännande hur ev slutavräkning hanteras
 

Hennin24

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
18 Mars 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Inte orolig över en eventuell sluträkning, bilen är i gott skick och kommer reglera ev. skador som blir via försäkring då vi har självriskförsäkring som täcker detta. Är inne på våran 3:e bil genom åren med privatleasing och har aldrig haft några problem vid återlämning. Men förstår din tanke inför en ev. sluträkning i våran sits.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Handläggaren var väldigt skeptisk till en början men vi har kort tid kvar på kontraktet, relativt låg månadskostnad och behov av bil för att kunna jobba mina arbetstider.
Hur ska ni lösa bilbehovet efter återlämning?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp