• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, ringer KFM alltid?

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Någon som har fått sitt beslut om omprövning under den senaste tiden? När ansökte ni och från när gäller det? Skicka in en ansökan 13 Maj och hade verkligen velat ha den beslutad innan nästa hyra osv ska betalas in. Sambo flyttade ut så att stå med lägenhet etc men på förutsättningarna att man är 2 som bor där under 4 (ev 5 om de dröjer) månader är tufft. Även med betalningsfria månader.
Både jag och min sambo skickade in ansökan om omprövning 28/4. Jag har blivit kontaktad av handläggare men inte fått beslut. Han har inte hört ett ljud
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 179
Poäng
3 937
Får man alltid ett samtal? Vet du eller någon annan?
Jag har ansökt om omprövning 2 ggr. Inga samtal däremot så kontaktade dom mig via mail för ytterligare förtydliganden.
Det är nog ytterst sällan dom inte behöver det…
 

Saneringen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Märkligt att jag inte har hört någonting isåfall... står på deras sajt att dem börjat arbeta med ärenden som kom in 31 maj.. jag skickade in 13 maj. Börjar ge upp om att det ska gå igenom till den här månadens betalning.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Märkligt att jag inte har hört någonting isåfall... står på deras sajt att dem börjat arbeta med ärenden som kom in 31 maj.. jag skickade in 13 maj. Börjar ge upp om att det ska gå igenom till den här månadens betalning.
Ring dit och hör det hade jag gjort.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag fick brev de tre gånger jag omprövat samt mejl att de börjat titta på den.

Brev att dom mottagit min ansökan om omprövning, ja det fick jag ungefär två veckor efter att jag skickat in min omprövning. Efter fem månader ringde en handläggare mig och kallpratade bara med mig och jag berättade att min fru inte fortsatt sina studier och att dieselpriset skjutit i höjden. Då skulle kasta på en femhundring åt mig för att dieselpriset stigit.

När jag ansökte om skuldsanering så fick jag också brev om att dom mottagit min ansökan (november 2020). I februari 2021 ringde min handläggare och frågade min historia kring mina skulder och en månad senara fick jag inledande och samtidigt höll min handläggare och jag kontakt på mail där hon berättade vilka som anmält min skuld till henne plus att jag la till en eller två skulder jag glömt. Det var sedan en som motsatte sig och då skickade jag in en förklaring och kfm gick på min linje. Fick sedan beslut om skuldsanering i oktober 2021.

Sedan jag ansökte i november 2020 och ansökte om omprövning hösten 2021 så har jag pratat med kfm två gånger i telefonen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp