• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering en andra gång?

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Men det frångår ju inte att vi är många som söker en andra gång, är ju förmodligen inte alla som vill söka/ har sökt och är medlem i forumet och inte hittar en " tillhörighet " att skriva i rätt kategori!
Många som söker en andra gång har INTE haft skuldsanering tidigare. Tror inte jag läst nån här på forumet som redan haft skuldsanering och sen hamnar där igen. Personligen tycker jag att det ska vara extrema saker i fall du ska få skuldsanering en andra gång. Visst att allt kan hända i livet men man borde lärt sig nånting från första gången trots allt. Kanske låter hårt men är min uppfattning.
Många som kämpar med att ens få skuldsanering beviljad en första gång...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Men det frångår ju inte att vi är många som söker en andra gång, är ju förmodligen inte alla som vill söka/ har sökt och är medlem i forumet och inte hittar en " tillhörighet " att skriva i rätt kategori!
Kan väl skriva i skuldsanering tråden bara?
Sen är det intressant att veta vad första saneringen beroende på för då är det lättare att gissa om du ens har någon som helst chans att få en andra gång
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Sen borde det ju inte vara så många som klarat en sanering och försöker sig på en andra så en egen kategori till det skrivs det nog inte jätte mkt i
 

Gonzo8310

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
25 Mars 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Kör på.. Sen kan du ju alltid söka en tredje gång också:)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Om jag blev beviljad första gången så uppfyllde jag uppenbarligen " kraven"! Tänker inte gå in närmaste på det! Varför är du intresserad av det?

Absurt att bemöta ett inlägg på ett FORUM på det här sättet?
Om du öppnar en tråd där folk ska diskutera skuldsanering en andra gång så är det väl ganska logiskt att frågan uppstår varför och på vilka grunder du beviljades första gången?

Häpnadsväckande passiv aggressivitet faktiskt.
Ska man skicka ett PM till dig innan man ställer en fråga för att veta vilken fråga du tycker är okej att ställa?
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Varför första skuldsanering?Om man får fråga.
Relevant fråga i sammanhanget.
Det kommer även Kf att vilja titta närmare på.

Generellt har jag svårt att se att förlusten av närstående som utlöst det beteende som fått dig att skuldsätta dig på nytt räknas som särskilda skäl. Även om jag fattar att det är väldigt tragisk episod i ditt liv.
Jag tänker att särskilda skäl kan vara psykisk sjukdom, eller sjukdom efter allvarlig olycka,
att ens bostad brunnit ner och sådana situationer.
Jag kanske är ute och cyklar men det är vad jag tror.
Du har väl inget att förlora på att söka. Känns som att det är enda sättet att få reda på om du kan bli beviljad en andra gång eller inte.
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Och på din fråga om varför det inte finns en egen kategori för de som söker skuldsanering en andra gång är svaret att knappt tre personer som har tagit upp det vad jag vet. Det går bra att skapa en egen tråd om det.

Och jag har nu flyttat din tråd till Hjälp forumet där frågor om skuldsanering tas upp.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Gör en ny tråd: skuldsanering #2 problemet löst..
 

Frodda

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
24
Poäng
91
Fråga om varför skuldsanering uppstod första gången är högst relevant i bedömningen ”synnerligen”.
Men för att hjälpa dig lite i din fråga så finns det flertalet rättsfall du kan googla dig fram till, läs dessa och se om någon passar in på dig och din situation, då få du lite mer hum om hur du ligger till för en andra beviljad skuldsanering :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp