• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Anonymje

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Oktober 2022
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Vad menar du med att vissa skulder har dragits tillbaka ?
Varför skulle skulderna dras tillbaka ?
Betalplanen är väl kronofogden som fastställer och sedan skall borgenärerna yttra sig efteråt,
Jag tror att väntetiden är beroende på handläggaren från kronofogden, det är min känsla
Antal 'aktuella skulder' har minskat och istället hamnat på avslutade.
När jag sedan loggar in på inkassobolagets hemsida står det redan nu 'skuldsanering'. Om jag förstår det rätt så när skuldsanering är beviljad så är skuldsaldot 0 kr hos kronofogden.
Jo, kan säkert vara så.. känner bara att Normalbeloppen har ändrats plus beloppet för bränsle.. Hade hoppats på en betalplan innan det ska betalas nu i januari iallafall
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Antal 'aktuella skulder' har minskat och istället hamnat på avslutade.
När jag sedan loggar in på inkassobolagets hemsida står det redan nu 'skuldsanering'. Om jag förstår det rätt så när skuldsanering är beviljad så är skuldsaldot 0 kr hos kronofogden.
Jo, kan säkert vara så.. känner bara att Normalbeloppen har ändrats plus beloppet för bränsle.. Hade hoppats på en betalplan innan det ska betalas nu i januari iallafall
När jag loggar in på Kronofogden mina sidor så är mina skulder cirka en miljon kronor färre än sammanställning jag fick på på betalplanen.
Jag vet att summan skulder på betalplanen är det rätta.
Varför visas mina skulderna färre hos kronofogden ?
Det är som du säger att det har försvunnit skulder
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Antal 'aktuella skulder' har minskat och istället hamnat på avslutade.
När jag sedan loggar in på inkassobolagets hemsida står det redan nu 'skuldsanering'. Om jag förstår det rätt så när skuldsanering är beviljad så är skuldsaldot 0 kr hos kronofogden.
Jo, kan säkert vara så.. känner bara att Normalbeloppen har ändrats plus beloppet för bränsle.. Hade hoppats på en betalplan innan det ska betalas nu i januari iallafall
När jag loggar in på Kronofogden mina sidor så är mina skulder cirka en miljon kronor färre än sammanställning jag fick på på betalplanen.
Jag vet att summan skulder på betalplanen är det rätta.
Varför visas mina skulderna färre hos kronofogden ?
Det är som du säger att det har försvunnit skulder
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
När jag loggar in på Kronofogden mina sidor så är mina skulder cirka en miljon kronor färre än sammanställning jag fick på på betalplanen.
Jag vet att summan skulder på betalplanen är det rätta.
Varför visas mina skulderna färre hos kronofogden ?
Det är som du säger att det har försvunnit skulder
När du får sanering så plockas skulderna bort från "Mina sidor" på KFM. Dom ska ju inte längre drivas in s a s via utmätning.
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
När du får sanering så plockas skulderna bort från "Mina sidor" på KFM. Dom ska ju inte längre drivas in s a s via utmätning.
Jag har än så länge bara inledande skuldsanering
Så skulderna finns kvar på kronofogden
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
87
Poäng
236
När jag loggar in på Kronofogden mina sidor så är mina skulder cirka en miljon kronor färre än sammanställning jag fick på på betalplanen.
Jag vet att summan skulder på betalplanen är det rätta.
Varför visas mina skulderna färre hos kronofogden ?
Det är som du säger att det har försvunnit skulder
Hej för mig visas hela 1M mindre på mitt skuldsaldo på KFM men 2 M på betalplanen och betalplanen stämmer. Anledningen är att andra halvan tagit upplysning och därefter valt att ha kvar skulderna hos inkasso. Men samtliga har rapporterat in sina belopp och finns med i betalplanen som jag väntar på att få godkänt sen 2 v.. Menar ni att samtliga skulder låg på KFM mina sidor innan inledande och därefter försvunnit?
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Hej för mig visas hela 1M mindre på mitt skuldsaldo på KFM men 2 M på betalplanen och betalplanen stämmer. Anledningen är att andra halvan tagit upplysning och därefter valt att ha kvar skulderna hos inkasso. Men samtliga har rapporterat in sina belopp och finns med i betalplanen som jag väntar på att få godkänt sen 2 v.. Menar ni att samtliga skulder låg på KFM mina sidor innan inledande och därefter försvunnit?
Hej!
Jag har precis som du har beskrivit det, I M mindre på mitt skuldsaldo KFM och på betalplanen då stämmer allt
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
nu har det passerat över 3 veckor sedan jag godkände betalplanen, fortfarande inget besked
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp