• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Jag har ju ungefär 1.600 000kr i skulder. Om man skulle få ett jobb innan eller under inledande till beslut. Måste man anmäla det direkt till handläggaren eller ska man vänta tills sanering eventuellt är beslutad?

Tänkte om man eventuellt kunde spara undan pengar 1 månad men det kanske ger ett negativt beslut isåfall?
Jag har hela tiden varit av den uppfattningen att man skall ha en dialog med KFM för att på så sätt visa god vilja att lösa sin situation, dvs, jag tycker att du skall anmäla det till KFM om det sker.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Jag pratade precis med kronofogden för att höra hur jag låg till. Jag fick besked att jag låg nära till och att jag kan vänta mig ett första samtal i veckan. Dom kommer att skicka ett sms med kontaktuppgifter. Dom tog emot min ansökan om skuldsanering den 23 augusti. Spännande!
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag pratade precis med kronofogden för att höra hur jag låg till. Jag fick besked att jag låg nära till och att jag kan vänta mig ett första samtal i veckan. Dom kommer att skicka ett sms med kontaktuppgifter. Dom tog emot min ansökan om skuldsanering den 23 augusti. Spännande!
Tänk på att det ringer från ett 010 nummer så svara, så du inte tror det är försäljare.
lycka till
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Tänk på att det ringer från ett 010 nummer så svara, så du inte tror det är försäljare.
lycka till
Tack. Japp ska tänka på det. Vad brukar det vara för frågor? Förstår att det är olika för varje fall men tipsa gärna om nått när det gäller ett första samtal.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Tack. Japp ska tänka på det. Vad brukar det vara för frågor? Förstår att det är olika för varje fall men tipsa gärna om nått när det gäller ett första samtal.
De brukar stämma av med din ansökan och du får svara på varför det har blivit som det blivit, när togs sista lånet, jobbsituation mm. Väldigt olika, vissa pratar en timme andra en kvart. Min handläggare stämde av med ansökan och frågade lite varför och sista lånet, tog 10 minuter.
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
De brukar stämma av med din ansökan och du får svara på varför det har blivit som det blivit, när togs sista lånet, jobbsituation mm. Väldigt olika, vissa pratar en timme andra en kvart. Min handläggare stämde av med ansökan och frågade lite varför och sista lånet, tog 10 minuter.
Okej. Tack så mycket. Jag har typ förberett och skickade med ett litet personligt brev, skickade med hyreskontraktet, förklarade hur jag såg på min jobbsituation, redovisade busskort och a-kassa avgift, min familjesituation med mina barn och varför jag är långtidssjukskriven osv. Så hoppas på ett bra och givet samtal.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Då kanske handläggaren frågar om det. A-kassan får man inget för men man kan fråga den a-kassa du tillhör om de kan sänka avgiften vid inledande och sanering.
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Då kanske handläggaren frågar om det. A-kassan får man inget för men man kan fråga den a-kassa du tillhör om de kan sänka avgiften vid inledande och sanering.
Konstigt att man inte få något för det. Det är ju lixom en inkomst.
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Hej Alla !

Äntligen har man fått inledande skuldsanering.

Vi kommer nu att fortsätta utreda ditt skuldsaneringsärende. Det gör vi genom kontakter med dig, med dem du är skyldig pengar och genom kontakter med andra myndigheter, till exempel Försäkringskassan och Skatteverket. Därefter skriver vi ett förslag om skuldsanering, som vi skickar till dig för godkännande.

Jag menar vad händer sedan ?

Jag menar att det är självklart att långivarna kommer motsätta sig mot min skuldsanering.

Ni som har fått inledande skuldsanering, vad händer sedan ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp