• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuld hos kfm, är det kört med skatteåterbäringen?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Okej, jag väljer att inte tro att det stämmer helt.
Är du helt säker på att du fått ut pengarna? För det ser ju ut på deklaration och skattebesked som att du får ut pengarna, men de skall inte komma. Tänker om du kollat gammla papper på skatteverket och inte faktiska insättningar på banken.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 597
Poäng
10 387
Är du helt säker på att du fått ut pengarna? För det ser ju ut på deklaration och skattebesked som att du får ut pengarna, men de skall inte komma. Tänker om du kollat gammla papper på skatteverket och inte faktiska insättningar på banken.
Eh, ja jag får ut pengarna. Aldrig haft något hos kfm.
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Lånar tråden lite om det är ok. Har jag förstått det rätt att KFM bara betalar in till borgenärerna en gång om året vid löneutmätning? Vilken månad gör de det? Gäller det även skatteåterbäringen att det blir samma månad som resten?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 079
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Lånar tråden lite om det är ok. Har jag förstått det rätt att KFM bara betalar in till borgenärerna en gång om året vid löneutmätning? Vilken månad gör de det? Gäller det även skatteåterbäringen att det blir samma månad som resten?
Det betalas "skyndsamt" ut till de som har skulder för indrivning vad gäller löneutmätning, kommer det in medel månatligen så betalas det också ut månadsvis.
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Det betalas "skyndsamt" ut till de som har skulder för indrivning vad gäller löneutmätning, kommer det in medel månatligen så betalas det också ut månadsvis.
Tack för svar. Jag är inte så duktig på att hålla koll och räkna på räntor mm, så mest "nyfiken" på hur just mina skulder förändras med räntor avgifter mm när det blir något inbetalt, så därav min fråga.
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Är du helt säker på att du fått ut pengarna? För det ser ju ut på deklaration och skattebesked som att du får ut pengarna, men de skall inte komma. Tänker om du kollat gammla papper på skatteverket och inte faktiska insättningar på banken.
Ja. Jag kan inte se så långt tillbaka på bankens hemsida. Men jag minns väl att jag fått pengarna då dom kommit väl till användning då man varit fattig som en kyrkråtta.
Blir dock osäker när jag inte kan se svart på vitt och när alla säger att jag inte borde fått det. Men är 98% säker
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 597
Poäng
10 387
Haha jag råka svara via ditt inlägg menade så klart TS
Ska man vara noga så finns ju jag i kfms system i högsta grad, men får alltid behålla ev skatteåterbäring ändå
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp