• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skilsmässa eller?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Då är det utrett vad du kan se.
Nu får du ju ändå tänka på att flertalet är experter inom vissa områden då de faktiskt hängt här på sidan under flertalet år. Detta har gett dem långt mer kompetens än folk som eventuellt har detta som sitt arbete. Det finns både jurister, ekonomer, domare och andra ur livets hårda skola : )
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Nu får du ju ändå tänka på att flertalet är experter inom vissa områden då de faktiskt hängt här på sidan under flertalet år. Detta har gett dem långt mer kompetens än folk som eventuellt har detta som sitt arbete. Det finns både jurister, ekonomer, domare och andra ur livets hårda skola : )

Inte för att vara den som är den. Men efter 20 år i "träsket" och efter att ha pratat med inkassobolag,tingrsrätter och Kronofogden i åtminstone 500-600 samtal så vågar jag med största bestämdhet hävda att min kunskap sträcker sig far beyond kunskapen jag möttes utav på städernas budget och skuldrådgivare. Dessa är utbildade och betalda för att göra det men jag blev faktiskt häpen hur dålig koll dom hade på det dom sysslade med.
Man kunde exempelvis mötas utav kommentarer som "ju fler gånger du söker skuldsanering desto större chans är det att du till slut beviljas" bland mycket annat.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Man kunde exempelvis mötas utav kommentarer som "ju fler gånger du söker skuldsanering desto större chans är det att du till slut beviljas" bland mycket annat.
Det är ju många som hävdar det här med.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nu får du ju ändå tänka på att flertalet är experter inom vissa områden då de faktiskt hängt här på sidan under flertalet år. Detta har gett dem långt mer kompetens än folk som eventuellt har detta som sitt arbete. Det finns både jurister, ekonomer, domare och andra ur livets hårda skola : )
Ja, livets hårda skola är ett fantastiskt lärosäte.
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
När?
Jag fick också det "en gång i tiden" men nu är det helt andra räntenivåer.

Förra månaden. Tjänar dock lite mer än ts.

är ju inte speciellt högt bolån blir ca 5500:- i månaden med amortering, sen avgift till föreningen 3-5000 beroende på storlek på lgh.

Har du ut 30-35 i månaden så blir boendekostnaden 1/3 av lönen.

Själv har jag knappt några andra utgifter så jag kan spara en hel del varje månad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp