• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Ja det ska du för de kan komma att ingå i din ev betalplan.

Ringer jag eller mailar jag min handläggare och frågar samma sak säger h*n - nej, du får behålla dom, det har du fått gjort i tre år. Jag får tillbaka 33 lax nu i juni.

Gäst86 har inledande men ska tydligen betala in 25 lax ändå. Jag fick inledande i mars 2021 och behövde inte betala tillbaka mina 28 lax som jag fick tillbaka i juni på återbäringen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Ringer jag eller mailar jag min handläggare och frågar samma sak säger h*n - nej, du får behålla dom, det har du fått gjort i tre år. Jag får tillbaka 33 lax nu i juni.

Gäst86 har inledande men ska tydligen betala in 25 lax ändå. Jag fick inledande i mars 2021 och behövde inte betala tillbaka mina 28 lax som jag fick tillbaka i juni på återbäringen.
Var det inte för resor du fick tillbaka???
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ringer jag eller mailar jag min handläggare och frågar samma sak säger h*n - nej, du får behålla dom, det har du fått gjort i tre år. Jag får tillbaka 33 lax nu i juni.

Gäst86 har inledande men ska tydligen betala in 25 lax ändå. Jag fick inledande i mars 2021 och behövde inte betala tillbaka mina 28 lax som jag fick tillbaka i juni på återbäringen.
Jag fick betala in mina. Det är upp till var och en vad man gör såklart men det är ju inte så kul om man inte får sin skuldsanering pga att man undanhållit pengar.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Du har rätt ringde kronofogden som tog mitt personnummer och kolla och hon sa att jag ej har några A-mål och att jag iåsfall kommer få tillbaka skatteåterbäringen men att jag skulle kontakta min handläggare och ha en dialog kring det? Ska man ringa sin handläggare redan nu eller när man fått pengarna utbetalda? Vad ska man säga hej jag har fått 25k utbetalda i skatteåterbäring ska jag betala in det till skulderna? För det är ju inte ens säkert ju att skuldsaneringen går igenom...
Ja du ska ringa och informera om detta.
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Jag fick betala in mina. Det är upp till var och en vad man gör såklart men det är ju inte så kul om man inte får sin skuldsanering pga att man undanhållit pengar.

Ringer jag eller mailar jag min handläggare och frågar samma sak säger h*n - nej, du får behålla dom, det har du fått gjort i tre år. Jag får tillbaka 33 lax nu i juni.

Gäst86 har inledande men ska tydligen betala in 25 lax ändå. Jag fick inledande i mars 2021 och behövde inte betala tillbaka mina 28 lax som jag fick tillbaka i juni på återbäringen.
Fick inledande den 5 Mars så kommer ju ta minst 2-3 månader innan man får ett beslut om man blir beviljad skuldsanering eller inte vilket innebär att jag ska behöva spara dom 25 tusen i 2-3 månader tills dess att jag får veta vad som händer.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Ringer jag eller mailar jag min handläggare och frågar samma sak säger h*n - nej, du får behålla dom, det har du fått gjort i tre år. Jag får tillbaka 33 lax nu i juni.

Gäst86 har inledande men ska tydligen betala in 25 lax ändå. Jag fick inledande i mars 2021 och behövde inte betala tillbaka mina 28 lax som jag fick tillbaka i juni på återbäringen.
Du har ingen handläggare längre dock då du haft sanering ett tag
Dom allra flesta får betala in sin skatteåterbäring som de får under inledande om det handlar om större belopp. Sen kanske det är annorlunda om det är pga resor till och från jobb.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Fick inledande den 5 Mars så kommer ju ta minst 2-3 månader innan man får ett beslut om man blir beviljad skuldsanering eller inte vilket innebär att jag ska behöva spara dom 25 tusen i 2-3 månader tills dess att jag får veta vad som händer.
Jag fick inledande maj-17 och beslut sept-17.
Fick spara min återbäring (fick den i juni det året) och sedan betala in den som ett engångsbelopp i okt-17.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Jo, jag får tillbaka för arbetsresor varje år. Det står i mitt beslut också i min skuldsanering att jag får behålla min återbäring att den är inräknad i min betalplan.
Det är ju precis det som är skillnaden…
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp