• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
Var kollar man det? Logga in på hemsidan och skattekonto. Sista händelsen jag ser där är 2023 april. Deklarera 30e mars, hade försäljning av en aktie på ett AF konto, men valde att ta bort den och skrev summan är så liten så gör den ändringen senare.

För det stod att man skulle ta bort den ifall man inte ville deklarera försäljning nu. Det kan väl inte räknas som ändring? För jag kunde inte gå vidare utan att ta bort den.
Om man tar bort nåt så räknas det som en ändring
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Skumt nu står det i appen att den är ändrad och ej inskickad? Men när jag deklarera på hemsidan stod det, deklaration inskickad. Vad fan kan ha hänt nu då.
 

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
Någon som vet om jag kan ändra konto för utbetalning? Jag gjorde en anmälan om ändring den 6/4 men tror inte det blivit registrerat än. Står i kö till skatteverket nu. Tror ni dem kan ändra det innan pengarna går iväg från dem? Står på deras hemsida att skatteåterbäring betalas ut den 9/4 alltså imorgon . Så då borde de kunna ändra det?
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Om man tar bort nåt så räknas det som en ändring
Men hur skulle jag kunna gå vidare? Det stod att jag var tvungen att ta bort den för att lägga in den vid senare tillfälle.

Om jag hade fyllt i aktien så hade det väl också räknas som ändring? Hur ska man då göra utan en ändring?

då får jag väl skatteåterbäringen i juni då.
 

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
Men hur skulle jag kunna gå vidare? Det stod att jag var tvungen att ta bort den för att lägga in den vid senare tillfälle.

Om jag hade fyllt i aktien så hade det väl också räknas som ändring? Hur ska man då göra utan en ändring?

då får jag väl skatteåterbäringen i juni då.
Helt kört är det inte. Kan komma utbetalning fram till den 12/4. Så håller tummar och tår för dig!
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Helt kört är det inte. Kan komma utbetalning fram till den 12/4. Så håller tummar och tår för dig!
Tack. Men någon sa att ifall man tar bort en aktie och väljer att deklarera den senare så räknas det som ändring?

Men det räknas också som ändring att fylla i aktien? Dock fanns aktien redan där så jag kanske skulle fyllt i summan och inte tagit bort den?

För mig spelar det ingen roll när den kommer, hade dock varit trevligt att få den nu.
 

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
Tack. Men någon sa att ifall man tar bort en aktie och väljer att deklarera den senare så räknas det som ändring?

Men det räknas också som ändring att fylla i aktien? Dock fanns aktien redan där så jag kanske skulle fyllt i summan och inte tagit bort den?

För mig spelar det ingen roll när den kommer, hade dock varit trevligt att få den nu.
Jag är inte super bra på sånt där. Men tror att om den finns där redan och du skickar in så är det ingen ändring. Men att ta bort det som finns där räknas nog som en ändring
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Jag är inte super bra på sånt där. Men tror att om den finns där redan och du skickar in så är det ingen ändring. Men att ta bort det som finns där räknas nog som en ändring
Ja det var nog ett misstag av mig, det är nog om man ska lägga in en aktie som inte finns där.

så jag får det nog i juni då? Konstigt att det står i appen ändrad och ej inskickad. Men på hemsidan står det inskickad 2024 03 25. Måste ringa och kolla med dom
 

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
Ja det var nog ett misstag av mig, det är nog om man ska lägga in en aktie som inte finns där.

så jag får det nog i juni då? Konstigt att det står i appen ändrad och ej inskickad. Men på hemsidan står det inskickad 2024 03 25. Måste ringa och kolla med dom
Är nog bäst att ringa och fråga :)
 

ajuste10

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 Mars 2021
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Om jag kollar på mitt skattekonto så kan jag se att utbetalning gjorts
2024-04-06Utbetalning
Och beloppet. Så pengarna lär dimpa in vilken dag som helst nu. Så borde de vara för er som också deklarerat innan 3 april.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp