• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Du får dom utbetalt men jag rekommenderar dig att berättar för din handläggare om återbäringen.
Är du säker på att man får pengarna? Har för mig att skatteverket per automatik skickar pengarna till kronofogden om du har skulder där?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Någon här som har inledande skuldsanering och har fått besked om att ni kommer få behålla er skatteåterbäring?
 

Robma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
7 Maj 2019
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Hej!

Får utbetalt min återbäring denna veckan. Drog inte av körningen till/från arbetet då jag är i behov av återbäringen snarast.
Går det att gå in i deklarationen och fylla i och reseavdraget i efterhand?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Är du säker på att man får pengarna? Har för mig att skatteverket per automatik skickar pengarna till kronofogden om du har skulder där?
Har du inledande skuldsanering så ingår skulderna där så ja du får dom.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej!

Får utbetalt min återbäring denna veckan. Drog inte av körningen till/från arbetet då jag är i behov av återbäringen snarast.
Går det att gå in i deklarationen och fylla i och reseavdraget i efterhand?
Ja det går. Finns rätt många inlägg här om det.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Är du säker på att man får pengarna? Har för mig att skatteverket per automatik skickar pengarna till kronofogden om du har skulder där?
Ja du kommer att få pengarna utbetalda till ditt konto men! Se till och spara dom! Det kan bli så att du måste betala in dom själv som en engångsinbetalning om du får beslut om sanering. Så var det för mej o många fler här.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja du kommer att få pengarna utbetalda till ditt konto men! Se till och spara dom! Det kan bli så att du måste betala in dom själv som en engångsinbetalning om du får beslut om sanering. Så var det för mej o många fler här.
Samma för sambon med när hon fick sin skatt tillbaka under inledande! 17 000 kr ! Sen efter det kom beslutet
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Ja du kommer att få pengarna utbetalda till ditt konto men! Se till och spara dom! Det kan bli så att du måste betala in dom själv som en engångsinbetalning om du får beslut om sanering. Så var det för mej o många fler här.
Du har rätt ringde kronofogden som tog mitt personnummer och kolla och hon sa att jag ej har några A-mål och att jag iåsfall kommer få tillbaka skatteåterbäringen men att jag skulle kontakta min handläggare och ha en dialog kring det? Ska man ringa sin handläggare redan nu eller när man fått pengarna utbetalda? Vad ska man säga hej jag har fått 25k utbetalda i skatteåterbäring ska jag betala in det till skulderna? För det är ju inte ens säkert ju att skuldsaneringen går igenom...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Du har rätt ringde kronofogden som tog mitt personnummer och kolla och hon sa att jag ej har några A-mål och att jag iåsfall kommer få tillbaka skatteåterbäringen men att jag skulle kontakta min handläggare och ha en dialog kring det? Ska man ringa sin handläggare redan nu eller när man fått pengarna utbetalda? Vad ska man säga hej jag har fått 25k utbetalda i skatteåterbäring ska jag betala in det till skulderna? För det är ju inte ens säkert ju att skuldsaneringen går igenom...
Ja det ska du för de kan komma att ingå i din ev betalplan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp