• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring vid skuldsanering

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Kan tänka mig att man inte få upphävd sanering ! Men möjligtvis kanske det kan bli förlängd och man få betala in den summan i ett års tid !
Jo, men det absurda är att gäldenären fick avslag på sin ansökan, men när sedan en tid senare en borgenär skickade in, så lyckades borgenären få in att betalplanen skulle förlängas...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jo, men det absurda är att gäldenären fick avslag på sin ansökan, men när sedan en tid senare en borgenär skickade in, så lyckades borgenären få in att betalplanen skulle förlängas...
Ja det är helt galet ! Tror som sagt förlängd ja kanske kan bli om någon ansöker eller dom vill jävlas ! Men upphävd för 12 000 kr tex är jag väldigt tveksam till ! Nog väldigt sällan dom vill upphäva ! Hellre förlänga med det beloppet då tror jag ! Men håller med det är sjukt !
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Ja det är helt galet ! Tror som sagt förlängd ja kanske kan bli om någon ansöker eller dom vill jävlas ! Men upphävd för 12 000 kr tex är jag väldigt tveksam till ! Nog väldigt sällan dom vill upphäva ! Hellre förlänga med det beloppet då tror jag ! Men håller med det är sjukt !
Känns ändå som att man borde kunna lita på vad dem säger då och med lite stöd från deras hemsida så borde jag inte behöva ompröva för detta om dem menar på mejl att jag inte behöver det. Så får man ta smällen att eventuellt få förlängt med beloppet i slutändan
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Känns ändå som att man borde kunna lita på vad dem säger då och med lite stöd från deras hemsida så borde jag inte behöva ompröva för detta om dem menar på mejl att jag inte behöver det. Så får man ta smällen att eventuellt få förlängt med beloppet i slutändan
Så tänker jag också med mina 15k :)
 

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
67
Poäng
186
Det kan Du heller inte vara säker på... Vi läste för ett tag sedan om en person som själv hade sökt omprövning pga. högre lön. Den avslogs. En borgenär inkom senare med omprövningsansökan för att gäldenären hade haft högre inkomst... gäldenären fick då förlängt sin betalplan med ett år... :oops:
Va? Vänta nu lite. Vem? vart finns det inlägget?
 

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
67
Poäng
186
Jag blir illamående ... ringde just till KFM och frågade specifikt "ska jag ansöka om omprövning på min SKUSAn om jag får tillbaka på skatten?".
Svaret: Om du får tillbaka mer än 10 000 kr = svar ja

Man skriver tydligen inte ut denna siffra på sin hemsida för att då skulle man få så "himla många ansökningar" ... sedan där bröts mitt samtal från KFM sida så jag hann inte fråga mer.
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
Jag blir illamående ... ringde just till KFM och frågade specifikt "ska jag ansöka om omprövning på min SKUSAn om jag får tillbaka på skatten?".
Svaret: Om du får tillbaka mer än 10 000 kr = svar ja

Man skriver tydligen inte ut denna siffra på sin hemsida för att då skulle man få så "himla många ansökningar" ... sedan där bröts mitt samtal från KFM sida så jag hann inte fråga mer.
du behöver väl inte omsöka på skuldsaneringen utan endast på engång belloppet ?!
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Jag blir illamående ... ringde just till KFM och frågade specifikt "ska jag ansöka om omprövning på min SKUSAn om jag får tillbaka på skatten?".
Svaret: Om du får tillbaka mer än 10 000 kr = svar ja

Man skriver tydligen inte ut denna siffra på sin hemsida för att då skulle man få så "himla många ansökningar" ... sedan där bröts mitt samtal från KFM sida så jag hann inte fråga mer.
Verkar vara olika bud hela tiden vad dem svarar, kommer nog inte ansöka om omprövning utan hellre förlängt med beloppet. Lite beroende på vad dem svarar i mitt mejl kanske, men som tidigare skrivit så litar jag mer på deras jurist
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag blir illamående ... ringde just till KFM och frågade specifikt "ska jag ansöka om omprövning på min SKUSAn om jag får tillbaka på skatten?".
Svaret: Om du får tillbaka mer än 10 000 kr = svar ja

Man skriver tydligen inte ut denna siffra på sin hemsida för att då skulle man få så "himla många ansökningar" ... sedan där bröts mitt samtal från KFM sida så jag hann inte fråga mer.
Pratar du med deras jurister så säger dom tvärt om :) dom verkar inte riktigt veta vad som gäller själva tyvärr :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp