• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring och inledande skuldsanering

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Om man ska få tillbaka på skatten och har fått inledande nu i dagarna har man chans att få behålla skattepengarna då?
vårat förbehållsbelopp ligger på - så vi kan tjäna nästan 5000kr mer i månaden innan vi har möjlighet att betala ..

skulle verkligen behöva dessa pengar , behöver glasögon då jag knappt ser längre utan..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Om man ska få tillbaka på skatten och har fått inledande nu i dagarna har man chans att få behålla skattepengarna då?
vårat förbehållsbelopp ligger på - så vi kan tjäna nästan 5000kr mer i månaden innan vi har möjlighet att betala ..

skulle verkligen behöva dessa pengar , behöver glasögon då jag knappt ser längre utan..
Du behöver kont din handläggare om detta. Jag o många fler här har inte fått behålla skatteåterbäringen under inledande utan fått spara den och betala in den vid beslut om skuldsanering.
Du kan alltid säga till handl om detta med glasögonen.
Hur menar du att du ligger på -5000 kr??
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Jag är i samma situation. Inledande och väntar på 40k från skv. På hemsidan står det att man ska spara dem och invänta besked. Tänker att man inte behöver krångla till det mer än så. Sparar dem och ser om de kommer med i framtida betalplan. Får man dessutom avslag har man ju fått en liten extra buffert.

Vore tråkigt om man betalar in dem och sen får avslag, om nu skuldsanering är ens enda hopp framåt i livet. Har man mindre skulder är det väl däremot positivt att de betalas av.
 

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Du behöver kont din handläggare om detta. Jag o många fler här har inte fått behålla skatteåterbäringen under inledande utan fått spara den och betala in den vid beslut om skuldsanering.
Du kan alltid säga till handl om detta med glasögonen.
Hur menar du att du ligger på -5000 kr??
Ja alltså vi fick 0kr att betala på inledande, och i deras förbehållsberäkning kan vi öka våra inkomster med 5000kr och inte heller då kunna betala för vi tjänar så dåligt..
har svårt att förklara men hoppas du förstår
Ja ska kontakta handläggaren, ville mest veta om någon annan fått behålla …
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Ja alltså vi fick 0kr att betala på inledande, och i deras förbehållsberäkning kan vi öka våra inkomster med 5000kr och inte heller då kunna betala för vi tjänar så dåligt..
har svårt att förklara men hoppas du förstår
Ja ska kontakta handläggaren, ville mest veta om någon annan fått behålla …
Jo då förstår jag. Som sagt, vid kont så berätta att du behöver nya glasögon. Du/ni har ju heller inget att få extra i juni som är betalfri då ni har 0-plan.
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Om man ska få tillbaka på skatten och har fått inledande nu i dagarna har man chans att få behålla skattepengarna då?
vårat förbehållsbelopp ligger på - så vi kan tjäna nästan 5000kr mer i månaden innan vi har möjlighet att betala ..

skulle verkligen behöva dessa pengar , behöver glasögon då jag knappt ser längre utan..
Är återbäringen under 10k får du behålla, är den över 10k får du inte behålla.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 969
Poäng
1 307
Ja alltså vi fick 0kr att betala på inledande, och i deras förbehållsberäkning kan vi öka våra inkomster med 5000kr och inte heller då kunna betala för vi tjänar så dåligt..
har svårt att förklara men hoppas du förstår
Ja ska kontakta handläggaren, ville mest veta om någon annan fått behålla …
Vad pratar vi i inkomst?
Utgifter?
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Finns det en absolut gräns?
Fick inget sådant besked under mitt inledande iaf.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp