• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Henke054

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
75
Poäng
227
51 000kr tilbaka. Ränteintäkter på 3kr från konto. Hoppas det bara är att godkänna så pengarna kommer i april.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag får nog vänta. Står att jag sålt aktier för 0 kr
 

Jooonte

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
12 Februari 2024
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Men om jag ringer KF imorgon och ber dem skicka ett utdrag från 2023 med alla specifikationer. Hur vet jag vad som gått mot ränta eller inte? Framgår det hos KF?
Det framgår av Kfm:s datalistor. Men det är inte alltid inkassobolagen håller med. De vill gärna bokföra så mycket som möjligt som avgifter och kapitalkostnader för att minska skatten. Men även om det skiljer för enskilda månader så stämmer totalen. Så bra koll har Kfm.
En annan intressant punkt är att inkassobolagens uppgifter på skuldernas storlek ofta skiljer mot Kfm:s uppgifter. Gissa om inkassobolagen tycker skulderna är högre eller lägre än vad Kfm säger...
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Nu fick jag min på Kivra, blev bättre än förväntat. Hade högre räntekostnader än beräknad, så det kompenserade lite för den högre lönen….sen är det avdrag för resor som gör det ändå bättre :)
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Jag fick tillbaka 53000kr. Räknade ut att 20 000kr är det jag får tillbaka för räntan av lån. (63000k i underskott) Betalar jag på tok för mycket skatt på min lön då? Är det arbetsgivaren som kan ändra det? Eller är det dumt att ändra? Tänker att de blir ju 2500kr mer varje månad om jag sänker skatten. Hur hade ni andra gjort?
Hade ändrat det, kolla så du har rätt skattetabell med din arbetsgivare? Man vill ju inte låna ut pengar gratis.

Inför nästa år jämkar jag,
Jag får nog vänta. Står att jag sålt aktier för 0 kr
vad menar du? Du kan väl ändra i efterhand för aktier om du nu sålt det?
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Har fortfarande inte fått min. Får väl vänta till imorgon och ladda ner den.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hade ändrat det, kolla så du har rätt skattetabell med din arbetsgivare? Man vill ju inte låna ut pengar gratis.

Inför nästa år jämkar jag,

vad menar du? Du kan väl ändra i efterhand för aktier om du nu sålt det?
Det står aktieförsäljning och att jag fått 0 kr. Måste väl deklarera den och visa vad jag köpt för antar jag. Inget minne av att jag sålt dock
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp