• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
349
Mottagna reaktioner
141
Poäng
327
7.500kr tillbaka trots jämkning men sinnesjukt högt underskott på 210K. Ökade med 105K mot förra året. Bara att fortsätta kämpa på och släcka så mkt det bara går..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Eftersom vissa av pruttbankerna rapporterat in felaktig ränta, så vill jag ju givetvis ändra min deklaration. Men har en del utgifter som kommer lagom till April så tar gärna mot det jag skall få tillbaka enligt pappret i April innan jag korrigerar ränta.

Någon som har erfarenhet av detta? Är det bökigt & tar lång tid?
Du går in och ändrar och godkänner deklarationen på nytt bara, räkna med ett par månader hos Skatteverket
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej
Jag fick beslut för en månad sen att inleda skuldsanering från kronofogden. Nu jag fick min deklaration står att jag ska betala tillbaka är det kört nu elr?
Skatteskulden är från innan inledande så den borde ingå i din skuldsanering.
Vet dock inte om skatteskulder hanteras annorlunda.
 

Nattaahh

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
21 Juli 2022
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej, jag har fått min deklaration samt räntor. Saknas räntor från lowell , Svea & Alektum om man läser rätt på deklarationen. Brukar de inte rapportera? Har mejlat dom privat & frågat efter kapitalbelopp samt räntor.
Samt hur ändrar jag det i deklarationen?

någon som vet?
 

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
Jag ska få tillbaka 12599 kr. Men har en skuld på kronofogden på 6450 kr. Men det står i deklarationen att pengarna kommer sättas in på mitt bank konto? Betyder det att kronofogden inte kommer ta delar av min skatteåterbäring eller kommer det ändras på det slutgiltiga skattebeskedet?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 081
Mottagna reaktioner
1 975
Poäng
1 307
Jag ska få tillbaka 12599 kr. Men har en skuld på kronofogden på 6450 kr. Men det står i deklarationen att pengarna kommer sättas in på mitt bank konto? Betyder det att kronofogden inte kommer ta delar av min skatteåterbäring eller kommer det ändras på det slutgiltiga skattebeskedet?
Skatteverket kan inte veta om du har betalat den skulden när det är dags för utbetalning.
Om du har skuld för indrivning där sista betaldag har passerat på dagen Skatteverket ska betala ut kommer hela eller delar av beloppet att överföras till Kronofogden.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
739
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Sevenday har missat en siffra för mig tydligen. Står 422 kr istället för 4225 kr.

Detta går inte att göra något åt om man vill ha pengarna i april va ?
Och det går att justera detta efter man fått skatteåterbäring i April ?
Kan nån bara Bekräfta hur det funkar då jag aldrig råkat ut för detta tidigare.
Sorry om nån redan har förklarat detta tidigare i tråden.

Edit. När jag kollade årsredovisningen från sevenday så stämmer det men antar ändå att det är dem som skickat fel uppgifter till Skatteverket eller kan det vara skatteverket som gjort fel ?
 
Senast ändrad:

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
39.000 i kvarskatt. Troligen räknat fel på förra årets jämkning. Bara att glömma att ansöka om skuldsanering i år :(
Ah bara att söka. Ja lr nej, vid nej sök igen, dessutom 5 månader innan du får svar. Kan hända mycket på 5 månader som e positivt.
 
Senast ändrad:

k3nj0hn

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
28 Oktober 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hur stor del av reseavdraget får man tillbaka? T ex Om man har räknat 31000-11000=20000kr.

Mvh
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp