• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sitter illa till.

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Undrar jag med. Trodde det va tvärtom att inte betala nått under utmätning och sedan betala mer under skuldsanering.
Hur det kommer fram vet jag inte är förmodligen väldigt liten risk. Jag säger bara att du inte får sen om du väljer att göra det är helt upp till dig :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Det är ju ingen som kan kolla det och du är fri att göra vad du vill med dina pengar under en skuldsanering.
Under inledande så kan dem kolla sen hur det ska komma fram när man fått beslut vet jag inte men nej du är inte fri att betala in på dina skulder egentligen
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Under inledande så kan dem kolla sen hur det ska komma fram när man fått beslut vet jag inte men nej du är inte fri att betala in på dina skulder egentligen
Gynnande av borgenär gäller väl alla skulder som ingår i saneringen, under alla 5 åren gissar jag?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Gynnande av borgenär gäller väl alla skulder som ingår i saneringen, under alla 5 åren gissar jag?
På vilket sätt skulle det vara gynnande av borgenär? Borgenären är väl Bank X och chili och medlåntagaren är gäldenärer. Medlåntagaren måste fortsätta betala till Bank X och chili betalar till denne.
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Har inte läst alla svar så kanske upprepar mig här men att lämna kvar 2 lån kommer bara att funka fram tills du hamnar på kfm. Sedan kommer du inte ha råd med dem 2 heller.
Såg att du har 27k netto och tänker om inte dem två lånen är jättestora så kan du ju betala in så mycket som möjligt varje månad och bli av med dem två?
Sedan kan du ju alltid försöka förhandla med dem olika bankerna innan du väljer att släppa.
Förklara din situation och berätta att du ej har råd, dem kanske kan förlänga tiden eller gå ner lite i ränta så du får det att gå runt(?).
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
På vilket sätt skulle det vara gynnande av borgenär? Borgenären är väl Bank X och chili och medlåntagaren är gäldenärer. Medlåntagaren måste fortsätta betala till Bank X och chili betalar till denne.
Är det inte så att bank X inte kommer att vara med då mamman får stå för det istället så mamman blir borgenär istället. Då får ju hon av chilis sanering och då blir det gynnande av borgenär om chille ger henne pengar.
Är inte säker på hur det blir med medlåntagare men egentligen får chill inte betala vilket som
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Är det inte så att bank X inte kommer att vara med då mamman får stå för det istället så mamman blir borgenär istället. Då får ju hon av chilis sanering och då blir det gynnande av borgenär om chille ger henne pengar.
Är inte säker på hur det blir med medlåntagare men egentligen får chill inte betala vilket som
Om du inte är säker eller vet, varför svarar du så då?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Är det inte så att bank X inte kommer att vara med då mamman får stå för det istället så mamman blir borgenär istället. Då får ju hon av chilis sanering och då blir det gynnande av borgenär om chille ger henne pengar.
Är inte säker på hur det blir med medlåntagare men egentligen får chill inte betala vilket som
Den bank man har lånet hos m medlåntagare kommer ju vara med o stå som borgenär men mamman kommer få betala lånekostnaden. Fortf banken som är borgenär. Är ju annan sak om mamman tar ett nytt lån o löser bort det första lånet.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
På vilket sätt skulle det vara gynnande av borgenär? Borgenären är väl Bank X och chili och medlåntagaren är gäldenärer. Medlåntagaren måste fortsätta betala till Bank X och chili betalar till denne.
Ja det är ju en annan sak om chili betalar sin mamma på sidan om. Det kan ju inte borgenärerna veta nått om. Det är ju om chili skulle betala till bank X som det blir gynnande av borgenär.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp